خبرگزاری کار ایران

نامه اعضای نظام صنفی کشاورزی اصفهان به مسئولان استانی و کشوری:

با برداشت های غیرقانونی از زاینده رود برخورد نمی شود/ جاری شدن زاینده رود با کنترل برداشت‌های غیرقانونی آب ممکن می شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۸۱

اعضای نظام صنفی کشاورزی اصفهان در نامه‌ای به مسئولان کشوری واستانی اعلام کردند مشکل زاینده رود با حذف برداشت های غیر قانونی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اعضای نظام صنفی کشاورزی اصفهان طی نامه ای از مسئولان کشوری و استانی خواستند با کنترل و نظارت بر برداشت های غیر قانونی آب در بالا دست زاینده رود، امکان جاری شدن این رودخانه را فراهم سازند. در این نامه آمده است:  امروزه ۱۹ مترمکعب درثانیه آب ازسد خارج می شود وحداقل ۳ مترمکعب نیز ورودی بین حوضه ای وجود دارد و از این۲۲متر، حدود ۸.۵ متر مکعب آب به چم آسمان می رسد.یعنی روزانه ۱ میلیون ۱۶۶ هزار مترمکعب(ماهانه ۳۶ میلیون و ۱۵۸مترمکعب)آب برای باغات هلو و بادام در چهارمحال و همین مقدار هم دربالادست سد زاینده رود در دو استان برداشت می شود(جمعا حدود۷۰ میلیون در ماه)، ولی همزمان آب شرب و بهداشت مردم قطع می شود.

درحالی که اگر بخش کوچکی( کمتر از 20% ) از برداشت های غیر مجاز کنترل شود،مشکل شرب و بهداشت و باغات حوضه زاینده رود یرطرف خواهد شد و اگر نظارت دقیق و کامل صورت بگیرد، می توان گفت در پاییز امسال آب برای کشاورزی وجود خواهد داشت. بدین ترتیب اعتراضات و تجمعات کشاورزان نیز حل می شود.

براساس  برنامه مصوب شورای هماهنگی زاینده رود ،امسال باید چهارمحال ماهانه 4 میلیون مترمکعب و اصفهان 2.5 میلیون اصفهان برای نجات باغات برداشت کنند. در حالی که برداشت های غیر قانونی باعث افزایش چند برابر بیشتر از مصوبه را موجب می شود.
حال سوال کشاورزان که چرا یگان ویژه وظیفه مراقبت از لوله یزد که بصورت غیر قانونی و غیر شرعی حقابه کشاورزان اصفهانی را به یغما می برد را برعهده دارد، ولی به دنبال جلوگیری از تخلفات دنبال رودخانه نیست؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز