خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح آخرین وضعیت انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۶۱۰

پاییز گذشته انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان همراه با سایر دانشگاه‌ها برگزار شد اما پس‌از اعلام غیررسمی‌نتایج از سوی ائتلاف‌های دانشجویی شرکت‌کننده در این انتخابات، دانشگاه اصفهان از اعلام نتایج خودداری کرد و آن را به بررسی‌گذاشت اما اکنون پس‌از چندین ماه، قرار است مجدداً انتخابات شورای صنفی در دانشگاه اصفهان برگزار شود.

مهدیه سفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت شورای صنفی دانشگاه اصفهان و اعتراض نسبت به آن اظهار کرد: گفته شد تخلفاتی هنگام انتخابات رخ‌داده که ما هم احتمال آن را می‌دادیم، اما تخلف‌ها در حد اینکه دانشجویی نفری را به دیگری توصیه کند، بوده است و تخلف خاص دیگری صورت نگرفته بود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا، ائتلاف رویش امید پنج رأی اول انتخابات را کسب کرد، افزود: متأسفانه برخی افراد نتوانستند نتیجه آرا را تحمل کنند و فشار آوردند و نامه‌ای ارسال شد که پنج نفر نخست تخلف کرده‌اند. در جواب معاون دانشجویی اعلام کرد که تخلفی صورت نگرفته است. 

منتخب دوم شورای صنفی دانشگاه اصفهان ادامه داد: ناگهان اعلام شد که فقط رأی سه نفر اول مورد قبول است، چرا که 25 درصد آرا را کسب کرده و بقیه نتوانسته‌اند 25 درصد آرا را کسب کنند.

سفری تأکید کرد: پس از این نامه‌ای به وزارت علوم برای اینکه باید چه کاری انجام دهند فرستاده شد، اما چندین ماه پاسخ نامه نیامد تا بهمن‌ماه سال گذشته که یک جواب آمد مبنی بر اینکه کل انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان باطل شده است. این در حالی است که تاکنون نامه و جواب آن به ما ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: اکنون عنوان می‌کنند چون انتخابات قبلی باطل شده دوباره باید انتخابات شورای صنفی برگزار شود و این بار از طریق سامانه دانشجویی و اینترنتی خواهد بود. این در حالی است که در سال 92 انتخابات از طریق سامانه برگزار و تخلفات متعددی صورت گرفت. از این تخلفات می‌تواند به گرفتن شماره دانشجویی توسط برخی افراد و رأی دادن به خودشان و یا اینکه سیستم نام یک نفر را روشن و نام نفر دیگر را برای انتخاب خاموش نگه دارد، اشاره کرد.

منتخب دوم شورای صنفی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: احتمال تخلف در انتخابات الکترونیکی بیشتر است. باید ابتدا به اعتراضات رسیدگی شود و سپس عنوان انتخابات مجدد اعلام شود نه اینکه به هیچ اعتراضی رسیدگی نکنند. متأسفانه وضعیت صنفی دانشجویان دانشگاه اصفهان به دلیل نداشتن شورای صنفی خوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز