خبرگزاری کار ایران

معاون کل سازمان توسعه‌تجارت مطرح کرد:

آینده مطلوب تولید ملی در گروه صادرات

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۵۱۵

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان از همه ظرفیت‌های خود برای ارتقای جایگاه برندهای ایرانی در سطح منطقه و جهان استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا مودودی در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تولیدی گروه‌صنعتی انتخاب، بهره‌وری را از حلقه‌های مفقوده تولید ایران عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم کشوری با رویکرد صادراتی باشیم، ناگزیر به داشتن قیمت‌های رقابتی هستیم و داشتن قیمت، کیفیت و محصول رقابتی مستلزم آن است که بهره‌وری به صورت جدی در آن دنبال شود.

وی به اهمیت استفاده بهینه از فنّاوری روز دنیا اشاره کرد و گفت: برداشت من از مجموعه انتخاب در این بازدید، رعایت این مقوله است یعنی هم از آخرین فناوری استفاده می‌کنند و هم در به حداکثر رساندن بهره‌وری بسیار دقیق هستند.

معاون کل سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: باعث دلگرمی است در کشور ظرفیت‌هایی در این سطح و قابلیت‌هایی هم در حوزه کالاهای با ارزش‌افزوده بالا و هم محصول نهایی وجود دارد که می‌تواند ما را از بحث واردات و مصرف کالاهای مصرفی تقریباً مستقل کند.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بیشترین حجم تولید کالاها به همین سطح پیش برود، مخصوصاً در بازدیدی که از گروه‌صنعتی انتخاب داشتیم این مجموعه را مجموعه‌ای شاداب، توانمند و جوان در حوزه تولید لوازم‌خانگی دیدیم که علاقه‌مند به استفاده از آخرین فنّاوری و دارای توانمندی بالایی در زمینه بهره وی است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده مطلوب تولید داخل را در گرو صادرات دانست و گفت: بحث صادرات آینده مطلوب همه است، یا باید صادرات کنیم و یا تولید را کنار بگذاریم. تعرفه‌ها نمی‌تواند چندان دیوارهای محکمی برای جلوگیری از هجوم کالاهای خارجی باشد و ما دیر یا زود باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم، بنابراین باید هرچه سریع‌تر به این دریای بدون حد و مرز وارد شویم.

وی به اهمیت برند در قدرت صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: بدون تردید رقابت در این سطح و صادرات در سطح کلانتر نیازمند برندینگ هست. ما در کشور برندهای بزرگ زیادی داریم، اما این برندهای بزرگ نتوانسته‌اند به جایگاه مطلوب بین‌المللی و منطقه‌ای برسند.

مودودی در ادامه با اشاره به تلاش‌های سازمان توسعه تجارت برای افزایش قدرت صادراتی صنایع داخلی اظهار داشت: این سازمان به عنوان متولی صادرات غیرنفتی کشور، تمام تلاش خود را می‌کند تا برندهای ایرانی را در سطح منطقه معرفی کند.

وی تصریح کرد: رایزن‌های سازمان توسعه‌تجارت در کشورهای دیگر به عنوان بازوهای کمکی صنعت ایران عمل خواهند کرد و این سازمان می‌کوشد در بخش‌هایی مثل حمل‌ونقل در بازارهای هدف مشترک یارانه اعطا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز