رئیس اتاق بازرگانی اصفهان
فاز اول بندرخشک اصفهان ابتدای سال 95 راهاندازی میشود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرحله نخست بندر خشک اصفهان از ابتدای سال 95 در حومه اصفهان راهاندازی میشود.
به گزارش ایلنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست هماندیشی دست اندرکاران حوزه حمل ونقل استان اصفهان، بیان کرد: ساخت و راهاندازی بندر خشک اصفهان گامی موثر در توسعه صنعت حمل و نقل مرکز کشور است.
وی افزود: فعالان بخش حمل و نقل با همکاری یکدیگر باید زمینه تاسیس شرکتهای حمل ونقل داخلی و بینالمللی با کامیونهای به روز و رانندگان جوان را فراهم کنند.
سهلآبادی از آمادگی شورای گفتوگو دولت و بخش خصوصی استان و کشور برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل خبر داد و افزود: این شورا میتواند مصوبات اجرایی به سازمانها ونهادهای دولتی و عمومی ابلاغ کند.
وی کمبود شرکتهای حمل و نقل بینالمللی در استان اصفهان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برای توسعه حمل و نقل به ویژه بین المللی نیازمند شرکتهای حمل و نقل بینالملی هستیم.
سهل آبادی با اشاره به راهاندازی کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان گفت: کریدور حمل و نقل ترکیبی استان اصفهان شامل حمل و نقل ریلی، هوایی و جادهای فعالتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و امضای قراردادهایی متعدد حوزه حمل و نقل، گفت:اضافه شدن هواپیماهای ایرباس و همچنین قطار پرسرعت از جمله قراردادهایی موثر در زیرساختهای حمل و نقل کشور است.
مسعود گلشیرازی افزود: اصفهان در دوره فراصنعتی باید بتواند از این فرصت پیش آمده نهایت بهرهبرداری ببرد و در راستای تحقق برنامههای اصفهان 1400 گام جدی بردارد.
وی توسعه استان اصفهان را منوط به توسعه زیرساختهای حمل ونقل از جمله هوایی و ریلی دانست و تاکید کرد: ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات و افزایش صادرات استان اصفهان نیاز به لجستیک و حمل و نقل دارد.
گلشیرازی خاطرنشان کرد: کمیسیون تجارت با تشکیل کمیته حمل و نقل خواستار بررسی فرصتها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت این بخش در استان است و تاکنون با برگزاری جلسات کارشناسی گلوگاههای این بخش را شناسایی کرده است.
مسئول کمیته حمل و نقل کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: حمل و نقل استان اصفهان در بخش بار داخلی و خارجی به تحول بنیادی نیاز دارد.
عبدالرسول باقری به روز شدن ناوگان حمل ونقل را یکی از مهمترین موضوعات این بخش برشمرد و گفت: طی چند دهه گذشته ناوگان حملونقل در بخشهای جادهای، ریلی و هوایی نوسازی نشده است.
وی با اشاره به قرارداد خرید کامیونها جدید با استفاده از تسهیلات بانکی، بیان کرد: در این قرارداد خریدار هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها منافع فروشنده تامین میشود زیرا تسهیلات به صورت مستقیم به فروشنده پرداخت میشود.