خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان

برداشته شدن غل و زنجیر از پای اقتصاد ایران از نتایج فرجام برجام بود

استاندار اصفهان ضمن تبریک پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در صحنه ی بین الملل اظهار امیدواری نمود که نتایج حاصل از اجرای کامل برجام حرکت کشور به سمت پیشرفت و عدالت را شتاب بیشتری بخشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ی ستاد صیانت ازحریم امنیت عمومی و  حقوق شهروندی، با اشاره به فرجام برجام، اظهارداشت: صبح امروز اتفاق بسیار بزرگی که مدت زیادی مردم ایران انتظار آن را داشتند بروز یافت و به لطف الهی؛ رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با تدبیر، تلاش و کوشش دولت تدبیر و امید و با پیگیری‌های کارشناسانه اعضای تیم دیپلماسی کشور و عزم و اراده و مقاومت مردم به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: اوایل صبح امروز اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران در قالب برجام تمهیدات خود را به خوبی به انجام رسانده و همانطور که رئیس محترم جمهور نیز در پیام خود اعلام نمودند بعد از مدت‌ها برجام به فرجام رسید.

رسول زرگرپور افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که علیرغم اظهارنظر مخالفان و موافقان امروز می‌شود در رابطه با نتایج این موضوع دقیق‌تر، روشن‌تر و شفاف تر صحبت کرد.

استاندار اصفهان به نتایج برجام اشاره کرد و افزود: حفظ صنعت صلح آمیز هسته ای هم در حفظ کل چرخه سوخت و هم در بحث رشد و توسعه و همچنین تثبیت حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران مهمترین و اصلی‌ترین نتایجی بود که از اجرایی شدن برجام ایجاد شد.

زرگرپور اضافه کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه  اقتصادی و برداشته شدن غل و زنجیر از پای اقتصاد ایران از دیگر نتایج این رویداد بزرگ است و رئیس جمهور نیز این گونه تعبیر کردند که اقتصاد ایران در مدار اقتصادی جهانی قرار خواهد گرفت. 

رسول زرگرپور بازگشت اموال و سرمایه های جمهوری اسلامی ایران بعد از حدود ۳۰ سال را از دیگر نتایج فرجام برجام عنوان کرد و افزود: خوشختانه مقدمات بازگشت این اموال به کشور فراهم می‌شود.

استاندار اصفهان اظهارداشت: آنچه اهمیت دارد این است که رئیس جمهور در پیام خود اعلام کردند این پیروزی ملت ایران است و ربطی به دولت و قوه خاصی ندارد و دقیقا پیروزی ملت ایران، اسلام و جمهوری اسلامی ایران است و تمام مردم در رسیدن به این پیروزی و این نقطه مهم و آثار گرانبها مشارکت داشتند.

وی اظهار امیدواری نمود که نتایج این رویداد مهم باعث شادی مردم شود و بسیاری از مشکلات و مسائل اقتصادی که در اثر تحریم های ظالمانه ی ۱۲ ساله ایجاد شده بود برطرف شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دو موضوع اساسی که مقام معظم رهبری نیز برآن تاکید داشتند در این رابطه مطرح است، تصریح کرد: نظارت بر اجرای شروطی که برای اجرای این توافقنامه گذاشته شده قابل اهمیت است.

مدیر ارشد استان اضافه کرد: امیدواریم که اجرای برجام باعث نشود که نفوذی به جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی، امنیتی و سیاسی ایجاد شود و دولت با چشم باز و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با دقت فراوان و کل سیستمی که برای نظارت بر اجرای برجام در نظرگرفته شده است با تلاش شبانه روزی سعی خواهند کرد که هم شروطی که مقام معظم رهبری اعلام و نظارتی که ایشان تاکید کردند به نحو کامل انجام شود و هم از هرگونه نفوذی که دشمنان اسلام و انقلاب و مردم می‌خواهند در جمهوری اسلامی ایران نه تنها از طریق برجام بلکه از هر طریق دیگری ایجاد کنند جلوی آن را با قوت و قدرت خواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در استان در پایان گفت‌: وظیفه خود می‌دانم که این نتایج گرانبها و خبر بسیار خوش و عزت و افتخاری که برای اسلام جمهوری اسلامی ایران و مردم حاصل شده است را به همه ی مردم خوب ایران و اصفهان تبریک عرض کنم و امیدواریم که شاهد آینده‌ای بهتر و رونق اقتصادی بیشتر و توسعه و پیشرفت بالاتری باشیم چرا که مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند و امیدواریم همه  اینها بستر را برای رسیدن به این نقطه فراهم کنند.

کد خبر : ۳۳۸۹۷۳