خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

بودجه 2600 میلیارد تومانی شهر اصفهان تقدیم شورا شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۵۰۶

شهردار اصفهان گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای سال 95 کلانشهر اصفهان 2600 میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی نژاد امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بودجه اصفهان برخلاف کاهش بودجه سایر کلان شهرها، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که از 2600 میلیارد تومان بودجه شهر اصفهان 638 میلیارد تومان به هزینه های جاری و 1094 میلیارد تومان از آن به مباحث عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل، تکمیل قطار شهری، اجرای خطوط بی‌آر‌تی و احداث رینگ چهارم ترافیکی در اولویت قرار گرفته است، ادامه داد: مشکلات زیست محیطی و ترافکی شهر پر رنگ تر از سال گذشته در بودجه 95 گنجانده شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصلاح ورودی‌های شهر اصفهان از مواردی است که در بوجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: همچنین تلاش شده تا شرایط برای ورود سرمایه گذاران به شهر و همکاری با علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این شهر در بودجه سال‌ آینده لحاظ شود.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه بودجه سال 95 دارای رویکردهای تازه‌ای است و در این بودجه برای اولین بار بودجه شهرداری و سازمان‌ها به صورت یکجا تضمین شده و همچنین بودجه نقدی و غیرنقدی نیز با هم تلفیق شده است، اظهار کرد: در بودجه سال 95 برای اولین بار بودجه ناژوان به صورت مجزا دیده شده، چرا که اعتقاد ما بر این بوده که ناژوان اهمیت جهانی و منطقه‌ای دارد و ریه اصفهان محسوب می‌شود و علاوه بر این برای اولین بار در این بودجه سطح چهارم بودجه در نرم افزار بودجه‌ای لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم بودجه را شفاف‌تر ارائه کنیم تا تصویری روشن از فعالیت‌های شهرداری ارائه شود، افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد توجیه اقتصادی ساخت BRT در مسیر میدان استقلال به شهدا بیشتر از تراموا بوده و به همین دلیل سعی کرده‌ایم که BRT را در دستور کار خود قرار دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قطعا نقاط ضعف در بودجه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در پاسخ به اینکه مدام سئوال می‌شود برای مناطق کمتر برخوردار چگونه برنامه‌ریزی شده است باید گفت اکثر فعالیت‌های شهرداری در مناطق کمتر برخوردار انجام خواهد شد و سعی شده که به این مناطق توجه ویژه‌تری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز