خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه پیام نور در اصفهان؛

مرحله نیمه نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۱۳

مرحله نیمه نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اصفهان با حضور ۱۸۹ نفر شرکت کننده به تفکیک خواهران و برادران در بخش شفاهی در دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان در هر رشتهٔ بخش شفاهی، شامل ۶ رشته است، گفت: رشته قرائت ترتیل؛ ۲۲ نفر برادران – ۳۱ نفر خواهران، دربخش اذان؛ ۱۴ نفر برادران، رشته قرائت تحقیق؛ ۱۶ نفر برادران – ۲۳ نفر خواهران، رشته حفظ کل؛ برادران ۱ نفر _ خواهران ۵ نفر، رشته حفظ ۲۰ جزء، برادران ۱ نفر _ ۵ نفر خواهران، رشته حفظ ۱۰ جزء: برادران ۴ نفر _ خواهران ۱۶ نفر، ذرشته حفظ ۵ جزء: برادران ۷ نفر _ خواهران ۱۶ نفر، رشته مداحی: ۱۶ نفر برادران _ ۱۲ نفر خواهران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مجتبی فیاضی، در خصوص برتری این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته، گفت: داوران این مسابقات از بین داوران بین المللی انتخاب شده‌اند و سعی شده است با برنامه ریزی صورت گرفته از لحاظ کیفی مسابقات به نحو مطلوب برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به میزبانی بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور توسط دانشگاه پیام نور استان اصفهان و برگزاری مطلوب و رضایت بخش مسابقات و تجربه‌ای که همکاران ما کسب کردند، قطعا در برگزاری این مسابقات در دانشگاه پیام نور استان تاثیرگذار بوده و از لحاظ برنامه ریزی و داوری مسابقات نتایج مثبت به همراه داشته است.

دبیر اجرایی مرحله نیمه نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: انجام تبلیغ مناسب در سطح مراکز و واحد‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و نیز توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در مراکز و واحد‌ها می‌تواند در کیفیت مسابقات اثرگذار باشد.

فیاضی گفت: قطعا برگزاری مسابقات و حضور دانشجویان در عرصه رقابت در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی اثرگذار بوده و با توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارائه آموزه‌های لازم می‌توان افراد علاقه‌مند به معارف قرآنی را به شرکت در مسابقات تشویق کرد.

دبیر اجرایی مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان پیام‌نور کشور از برگزاری مرحله شفاهی این مسابقات در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و بیان داشت: نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش‌های شفاهی، کتبی، ادبی، هنری، فناوری و پژوهشی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که بخش شفاهی آن در استان اصفهان در دو مرحله مقدماتی و نهایی در حال برگزاری است و بخش کتبی آن به صورت آزمون الکترونیکی(بدون کاغذ پیام‌نور) در ۲۰ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سایر بخش‌ها چون فناوری، ادبی، هنری و پژوهشی دانشجویان پیام‌نور استان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم در مازندران ارسال و یا در سایت مسابقات بارگذاری کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجوی پیام‌نور از سراسر استان اصفهان در نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم کشور شرکت کرده‌اند که حاکی از حضور فعالانه استان اصفهان در مسابقات قرآن کریم همچون سنوات قبل است.

فیاض ابراز کرد: مرحله مقدماتی بخش شفاهی نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم در قسمت استانی، هفته گذشته و با شرکت ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر استان اصفهان برگزار شد که در ‌‌نهایت ۱۶۰ نفر به مرحله نهایی بخش شفاهی که امروز(۴ اسفندماه) در حال برگزاری است، راه یافته‌اند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بخش شفاهی این دوره از مسابقات در مرحله استانی در دو قسمت خواهران و برادران دانشجوی دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر استان در هشت رشته چون قرائت و تحقیق، قرائت و ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، مدیحه‌سرایی و اذان برگزار می‌شود.

مرحله نهایی بخش شفاهی نوزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم قسمت استانی، در دو نوبت صبح و عصر در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز