خبرگزاری کار ایران

رتبه دومی کشوری استان اصفهان در تولید قارچ

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۳۱

صادرات قارچ و فرآورده‌های قارچ ارز آوری خوبی را برای تولیدکنندگان این صنعت به همراه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، در دومین کارگاه آموزش آشنایی با قارچ دکمه‌ای و همایش اقتصاد مقاومتی و نقش صنعت قارچ که در دانشگاه صنعتی برگزار شد با اشاره به اینکه برای تولید هر کیلوگرم قارچ ۱ لیتر آب نیاز است و می‌توان این محصول را در خانه‌ها به خصوص خانه‌های روستایی تولید کرد اظهار داشت: استان اصفهان در تولید قارچ در سطح کشور رتبه دوم و سوم را داراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وی افزود: در صورت امکان صادرات قارچ و فرآورده‌های قارچی که شامل پودر قارچ کنسرو قارچ ترشی و مربای قارچ است ارز آوری خوبی را برای تولیدکنندگان این صنعت به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در استان اصفهان ۸۵۰۰ تن قارچ در سال در ۶۷ واحد تولیدی موجود استان تولید می‌شود و همچنین ۵ واحد تولید کمپوست که بستر کشت قارچ است در استان وجود دارد که سالانه ۴۷ هزار تن ظرفیت تولید می‌کند.

در این همایش همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحثامنیت غذایی یکی از موضوعات مهم است که در مجلس پیگیری می‌شود ادامه داد: تولید قارچ هم به لحاظ ایجاد اشتغال خانگی و هم به لحاظ تولید داخلی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

فولادگربیان داشت: فرهنگ سازی برای افزایش مصرف این محصول خوراکی در سفره‌های مردم این مسئله را مورد توجه قرار داد.

در این کارگاه آموزشی دو روزه که به همت مجتمع تولید قارچ یکتای اصفهان برگزار شد مباحثدر خصوص میزان مصرف آب، تولید محصول با کیفیت و شیوه‌های نوین پرورش قارچ با حضور اساتید داخلی و خارجی آموزش داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز