خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خواستارشد:

طرح مهندسان ذی‌صلاح در پروژه‌های ساختمانی باید اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۳۴

تنها ۴۰ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع مصالح ساختمانی در شورای استاندارد استان که با ریاست استاندار برگزار می‌شود، مورد پیگیری قرار گرفت، گفت: امیدواریم در این ارتباط شاهد همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی؛ با بیان اینکه بازرسان اداره استاندارد با حضور در پروژه‌های ساختمانی، مصالح ساختمانی مورد استفاده را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت استفاده از مصالح غیراستاندارد، پیمانکار و مهندس ناظر ساختمان به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، ادامه داد: طرح مهندسان ذی‌صلاح در پروژه‌های ساختمانی باید اجرایی شود. این موضوع در شورای استاندارد استان مورد بررسی قرار گرفت و قرار بود از دی‌‌ماه اجرایی شود اما این اتفاق رخ نداد، که از شهرداری تقاضا داریم این طرح را با جدیت پیگیری کند.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیرمجاز زیاد است، اما در حال برخورد با آنها هستیم، ادامه داد: تنها ۴۰ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار واحد تولید مصالح ساختمانی غیر مجاز در استان وجود دارد، افزود: عمر ساختمان در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ سال است و این در حالی است که در کشور ما به دلیل استفاده از مصالح غیرمجاز این عدد به حدود ۲۰ سال می‌رسد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی استان به استثنای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد هستند و تنها ۴۰ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد هستند که واحدهای تولیدی ایزوگام، سیمان و لوازم برقی عمده این واحدها محسوب می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه سلامت و ایمنی مردم، وابسته به استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان است، تاکید کرد: از چند پروژه ساختمانی بازدید کردیم و مهندس ناظر و پیمانکار آن ساختمان‌هایی که از مصالح غیراستاندارد استفاده می‌کردند را به دادگاه فراخواندیم.

شفیعی گفت: تعدادی از واحدهای سازنده درب و پنجره آلومینیومی اقدام به ساخت شیشه‌های دوجداره غیر استاندارد می‌کنند که از مردم می‌خواهیم اقدام به خرید این محصولات غیرمجاز نکنند چون تنها هزینه‌ای اضافه می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه به این واحدهای متخلف هشدارهای لازم داده شده است، تاکید کرد: دو ماه به واحدهای مختلف فرصت داده شده و با اتحادیه مربوطه نیز رایزنی‌ها انجام گرفته است و در صورتی که این واحدها دست از اقدامات غیرقانونی خود بر ندارند با آنها برخورد خواهد شد و از عرضه محصولات غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: در سال جاری افتتاح یک آزمایشگاه شیشه دوجداره را داشتیم، این آزمایشگاه دومین آزمایشگاه از این نوع در سطح کشور است که با اعتبارات دولتی در این اداره‌کل به بهره‌برداری رسیده و امکان آزمایش ۶ نمونه به طور همزمان در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: شیشه دوجداره کالایی با استاندارد اجباری محسوب می‌شود، تاکنون دو واحد تولید شیشه دو جداره در استان موفق به کسب مجوز شده‌اند این در حالی است که حدود ۲۰ واحد تولید شیشه در استان وجود دارد که باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه نخست سال جاری، ۲۰۸ پرونده واحدهای متخلف در کمیسیون حقوقی مورد پیگیری قرار گرفت که منجر به پلمب ۷۰ واحد تولیدی غیرمجاز شد، ۵۹ فقره پرونده را به مراجع قضایی ارسال کردیم، درخواست ما از مراجع قضایی این است که مجازات‌های سنگینی برای متخلفان و کسانی که با امنیت و سلامت مردم بازی می‌کنند، صادر شود تا جلوی تخلفات گرفته شود.

وی با اشاره به کنترل ۴۹۲۶ نازل عرضه سوخت با همکاری شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت: در سال جاری برای ۳۲ واحد، استاندارد تشویقی صادر شده که با این حساب تعداد واحدهای تشویقی استان به حدود ۲۰۰ واحد رسیده است.

وی تاکید کرد: از فعالیت‌های این اداره‌ کل که با همکاری دانشگاه اصفهان انجام می‌شود، تولید شمش طلا به صورت خالص است، در حال حاضر ۹۵ درصد شمش‌های مصرفی در داخل کشور، وارداتی هستند اما ما امیدواریم پروژه تولید شمش خالص را تا نیمه اول سال ۹۴ به سرانجام برسانیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان اظهار کرد: تمامی مصنوعات طلا باید دارای کد استاندارد باشند و در صورتی که کد لازم را نداشتند فاقد استاندارد بوده و مردم باید از خرید آنها خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ آزمایشگاه ذوب قلیایی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد چهار آزمایشگاه با روش کوپلاسیون فعالیت می‌کنند و دارای پروانه استاندارد هستند، تعداد ۶ آزمایشگاه ذوب قلیایی را هم که مشکل داشتند پلمب کردیم و به دیگر واحدها مهلت دادیم تا مشکلات را برطرف کنند و در غیر این صورت آنها نیز پلمب خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز