خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر خارجه کشور پرتغال:

فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و کشور پرتغال بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۸۴

وزیر خارجه به همراه یک هیئت ۲۰ نفره از فعالان بخش اقتصادی کشور پرتغال، ضمن بازدید از آثار تاریخی اصفهان با حضور در این نشست، راه‌های ارتباطی، اقتصادی و تجاری فیمابین اصفهان و کشور پرتغال را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر رسول زرگرپور در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و کشور پرتغال گفت: هدف از برگزاری این اجلاس، توسعه و تقویت ظرفیت‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه صنعت و گردشگری بین استان اصفهان و کشور پرتغال بود که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسهٔ نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و کشور پرتغال که با حضور وزیر خارجهٔ کشور پرتغال و جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری اصفهان و کشور پرتغال به منظور گسترش روابط تجاری اقتصادی و گردشگری بین اصفهان و کشور پرتغال برگزار شد، گفت: سه ماه پیش طی سفر وزیر فرهنگ کشور پرتغال به اصفهان از بازرگانان و تجار پرتغالی برای سفر به اصفهان و بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های اصفهان دعوت به‌عمل آمد.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: وزیر خارجه به همراه یک هیئت ۲۰ نفره از فعالان بخش اقتصادی کشور پرتغال ضمن بازدید از آثار تاریخی اصفهان با حضور در این نشست راه‌های ارتباطی، اقتصادی و تجاری فیمابین اصفهان و کشور پرتغال را مورد بررسی قرار دادند.

رسول زرگرپوردر ادامه افزود: این سفر شرایطی را فراهم کرد که پرتغالی‌ها از ظرفیت‌های استان و اصفهانی‌ها نیز از ظرفیت‌های آن کشور باخبر شوند و امیدواریم باب مبادلهٔ اقتصادی و متعاقب آن مسائل فرهنگی بین استان اصفهان و کشور پرتغال باز گردد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در هیئت پرتغالی در خصوص ارتباط با گردشگری و تاسیسات زیربنایی گردشگری نیز افراد و شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات سیاسی بین کشور‌ها باید منتج به ارتباطات اقتصادی شود، تصریح کرد: نشست امروز نیز در رابطه با این اتفاق صورت گرفت و دیدار شرکت‌های مختلف در توسعهٔ روابط اقتصادی دو کشور موثر خواهد بود.

وزیر کشور پرتغال نیز چارچوب اصلی این گفتگو‌ها را ارتباطات تجاری و بازرگانی بین اصفهان و کشور پرتغال عنوان کرد و اظهار داشت: این سفر زمینه ساز این خواهد بود که کار به صورت عملیاتی بین فعالان اقتصادی کشور انجام شود.

ماشه ته ایجاد تسهیلات را از گام‌هایی برداشته شده در این سفر عنوان کرد و افزود: با امضای قراردادی که بر مبنای آن پرواز مستقیم بین تهران و لیسبون برقرار می‌شود، زمینهٔ تبادلات گردشگری و جابجایی فعالان در بخش‌های مختلف تجاری و بازرگانی را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز