خبرگزاری کار ایران

۱۶ بهمن ماه؛

یادواره ۲۱۰ شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۹۲

یادواره ۲۱۰ شهید هیئت حسینیه بنی فاطمه، ۱۶ بهمن ماه و با سخنرانی ویژه سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی یادواره دویست و ده شهید بنی فاطمه اصفهان در نشست خبری این یادواره، با اشاره به اینکه دومین یادواره این حسینیه، شامگاه پنح شنبه، ۱۶ بهمن ماه در محل این حسینیه برگزار می‌شود، افزود: هیئت بنی فاطمه اصفهان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد، آن زمان که جو خفقان در کشور حاکم بود، تعدادی از مداحان اصفهان دور هم جمع شده و هر بخشی از شهر برای خود یک هیئت را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود افقری با اشاره به اینکه پاسداشت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام جز اصول انقلاب اسلامی و به تعبیری مهم‌ترین وظیفه امروز ما در شرایط حاضر است، شرایطی که دشمنان کمر همت خود را محکم برای نابودی و تضعیف اسلام و انقلاب بسته‌اند، تاکید کرد: برای برگزاری نخستین یادواره شهدای هیئت حسینیه بنی فاطمه، در سال نخست، کار شناسایی شهدای محله آغاز شد که در ابتدا ۱۹۰ شهید قطعی شد ولی پس از برگزاری نخستین یادواره با حضور سرلشکر صفوی، در حدود ۲۰ خانواده به دبیرخانه یادواره شهدای بنی فاطمه مراجعه کردند.

دبیر اجرایی یادواره ۲۱۰ شهید بنی فاطمه با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌ها برای پاسداشت از ارزش‌های اسلامی و انقلاب، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و نام شهدای عزیز حماسه‌آفرینان میهن اسلامی است، بیان داشت: هیئت بنی فاطمه اصفهان ابتدا در مسجد چاره و سپی در مسجد آقانور تشکیل گردید و از‌‌ همان زمان رشد خود را داشت.

افقری با اشاره به اینکه اولین شهید انقلاب در اصفهان، مربوط به هیئت بنی فاطمه و به نام شهید رسول نم‌نبات است، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اولین مجموعه‌ای که از اصفهان به جبهه‌ها نیرو اعزام کرد، هیئت بنی فاطمه(س) است.

وی همچنین به شکل گیری هیئت خردسالان بنی فاطمه، ۱۵ سال قبل ازانقلاب اشاره کرد و افزود: شهید جلال افشار و شهید تورجی ‌زاده از شهدای شاخص هیئت بنی فاطمه هستند که در دوران کودکی؛ عضو این هیئت خردسالان بوده‌اند.

وی رونمایی از سایت اینترنتی بنی فاطمه و رونمایی از کتاب بیقراران را از برنامه‌های شاخص یادواره شهدای بنی فاطمه در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تقدیم کردن بیش از ۲۱۰ شهید از یک محله‌ای که وسعت آن یک کیلومتر در یک کیلومتر بیشتر نیست، عنوان کرد: این امر گواه بر پیشتازی مردم محله دردشت سابق و ابن‌سینای فعلی در امر دفاع از حریم اسلام و انقلاب است.

دبیر اجرایی یادواره ۲۱۰ شهید بنی فاطمه یادآور شد: هیئت بنی فاطمه در دفاع از حریم اسلام و انقلاب از چنان عقبه و سابقه‌ای درخشان برخوردار است که نخستین شهید انقلاب اسلامی را در استان اصفهان به نام رسول نم نبات در جریان منزل آیت‌الله خادمی(پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان) از این هیئت است.

وی سخنران این مراسم را سردار نقدی، رییس سازمان بسیح مستضعفین کشورمعرفی کرد و از حضور شاعر متعهد، صابر خراسانی در این یادواره خبر داد.

به گفته دبیر اجرایی یادواره دویست و ده شهید بنی فاطمه اصفهان، تجلیل از والدین شهدا از برنامه‌های شاخص این یادواره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز