خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

برنامه ریزی صادرات ۴۰۰ هزار تن محصول به کشورهای خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۷۰

میزان رشد صادرات ذوب آهن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است که این رقم در سال آینده است به ۲۲۶ هزار تن افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم با همت و همدلی بتوانیم برای ایجاد توسعه‌های زیربنایی و افزایش تولید بر اساس نگاه به تنوع محصول و توجه به بازارهای صادراتی، گامهای موثری در جهت رشد و تعالی ذوب آهن برداریم ادامه داد: با توجه به افزایش کیفیت و تولید استاندارد BS امید است در سال ۹۴ بتوانیم میزان بیشتری از بازارهای خارجی را در اختیار بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی با اشاره به اینکه میزان رشد صادرات این شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: در سال جاری تا کنون ۲۱۵ هزار تن صادرات داشته‌ایم و این رقم تا پایان سال ۲۲۶ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

وی بازارهای هدف را برای صادرات کشورهایی همچون عمان، امارات، قطر، افغانستان و با نگاه به بازارهای اروپایی ذکر نمود و گفت: در سال ۹۴ برای صادرات ۴۰۰ هزار تن به کشورهای مورد نظر برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور موثر ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تجاری و صنعتی که در کشور عمان برگزار شد، گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه با مسئولین عمانی مذاکرات موثری برای صادرات و انتقال تجربیات و آموزش صورت گرفته و بر اساس تفاهمنامه‌ای آموزشی که با دانشگاه مازون عمان انجام شد، بزودی برای افرادی که در بخش فولاد سازی این کشور کار می‌کنند، از طرف ذوب آهن اصفهان برنامه‌های آموزشی تدارک دیده می‌شود.

وی گفت: اینگونه اقدامات باعثحضور جدی ذوب آهن در منطقه(به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر، کویت…) خواهد شد و امید است با ارتقاء سطح ارتباط، شرایط بهتری در سال آینده برای صادرات و انتقال تجربیات داشته باشیم.

سعد محمدی در ادامه با تحلیل وضعیت موجود در جهان و اثرات کاهش قیمت و رکود اقتصادی حاکم بر جهان گفت: این موضوع مطمئنا شرایط اقتصادی ما را نیز برای توسعه سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست‌های انقباضی در کشورهایی همچون چین که ۸۰۰ میلیون تن تولید فولاد دنیا را در اختیار دارد، یادآور شد: کشور چین با توجه به رکود حاکم در جهان، قیمت محصولات فولادی خود را به‌شدت کاهش داده است به‌طوری که قیمت شمش در سال جاری از ۵۲۰ دلار به کمتر از۳۸۵ دلار کاهش پیدا کرده است و این اختلاف قیمت شرایط سختی را برای فولادسازان خصوصا ذوب آهن ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در این شرایط خاص ضروری است مسئولین کشور با وضع تعرفه‌های مؤثر، نسبت به ورود انبوه محصولات ارزان و بی‌کیفیت خارجی تدابیر فوری و لازم اتخاذ کند.

وی افزود: با توجه به جلسات و مذاکراتی که بین فولاد سازان کشور صورت گرفته، این مجموعه می‌توانند نیازهای فولادی کشور را تولید و تامین کند بنابراین در شرایط فعلی ایجاد تعرفه مناسب برای ورود محصولات فولادی خارجی ضروری است.

وی با اشاره به برنامه میان مدت شرکت برای افزایش دو میلیونی ظرفیت تولید بر اساس اهداف و برنامه‌ها گفت: تنوع محصول و افزایش کیفیت، امکان حضور در بازارهای صادراتی را افزایش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز