خبرگزاری کار ایران

مسوول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان:

رسانه‌های داخلی باید برای تبیین حقایق در دنیا تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۷۴

رسانه‌ها، یک اهرم جدی در مسیر گفتمان‌ها در دنیا هستند و‌ جریان رسانه‌ای کشور باید برای تبلیغ، ترویج و تبیین گفتمان اسلامی درسراسر جهان به دنبال استفاده بهینه و موثر از ابزارهای رسانه ای باشد.

مسوول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به اینکه همه اقشار کشور، نقش خود را در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور گذاشتند و در این میان، خبرنگاران نیز دین خود را به انقلاب ادا کردند گفت: متاسفانه تاکنون کمترین تبیین در خصوص شهدای رسانه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز کشوری قشر سازمان بسیج رسانه در ۲۱ دی ماه با بیان اینکه خبرنگاران باید در پاسداشت خون و آرمان‌های شهدای رسانه قدم بردارند، اظهارداشت: امروزرسانه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زنند، اگر رژیم صهیونیستی، پشت دروازه‌های غزه می‌ماند، عامل اصلی آن، بسیج افکار عمومی بر ضد رژیم اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جریان کنترل رسانه‌ای دنیا از مولفه‌های اصلی قدرت محسوب می‌شود و امروز اگر بخواهیم کشور قدرتمند را بشناسیم، نیازی به بررسی توان نظامی و اقتصادی و جمعیت آن نداریم، ادامه داد: امروز صاحبان قدرت کسانی هستند که صاحبان رسانه هستند و از قدرت مدیریت افکار عمومی برخوردارند.

صفری، با اشاره به تشکیل سازمان بسیج رسانه درپی دستور مقام معظم رهبری در راستای تخصصی شدن اقشار بسیج، افزود: در سال ۱۳۹۰ این سازمان تشکیل شد و هسته اولیه آن، طی کارگروهی با حضور اندیشمندان و صاحبان فکر و رسانه شکل گرفت.

وی بیان داشت: موضوع آموزش جریان رسانه‌ای از جمله دغدغه‌های بسیج رسانه است و اقشار ۲۳ گانه بسیج مستضعفین، دریایی از استعدادها را در بر دارد و ما به دنبال اتصال این استعدادها به جریان رسانه‌ای هستیم.

مسوول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های ما باید از بستر موجود برای تبیین حقایق در دنیا استفاده کنند، گفت: ‌ چشم همه دنیا به انقلاب اسلامی است؛ انقلاب ما در ۳۷ سال گذشته، دستاوردهای زیادی داشت ولی متاسفانه رسانه‌های ما آنگونه که شایسته است به کمک این دستاوردها نیامدند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه به دنبال شکل‌دهی جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی برای تبیین این گفتمان است، اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه به دنبال تسهیل روند اطلاع‌رسانی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و از عناصر نخبه تشکیل شده است.

صفری، با بیان اینکه رسانه‌ها، یک اهرم جدی در مسیر گفتمان‌ها در دنیا هستند، تصریح کرد: ‌ جریان رسانه‌ای کشور ما باید به منظور تبلیغ، ترویج و تبیین گفتمان اسلامی در دنیا، به دنبال استفاده بهینه و موثر از این ابزار باشد؛ امروز اگر دشمن در جایی از دنیا، زمین‌گیر شده است به خاطر الگوبرداری از گفتمان اسلامی است.

وی گفت: خبرنگاران در بوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبیین ارزش‌های انقلاب در جهت به ثمر رسیدن آرمان‌های مردم، گام‌های مهمی را برداشتند و تنها قشری که این رسالت را به طور کامل انجام داد، اصحاب رسانه بودند اما کمترین توجه به دستاوردهای آنها صورت گرفت لذا خبرنگاران امروز، باید در پاسداشت خون و آرمان‌های این شهدا قدم بردارند.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج رسانه به دنبال تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی صورت گرفت، افزود: امروز، تمام تخصص‌های ما در کشور دارای یک صنف و جایگاه خاص هستند اما متاسفانه تنها قشری که در این زمینه، از شاکله اصلی خود برخوردار نبود، جریان رسانه‌ای کشور بود که انشاالله با تشکیل بسیج رسانه به دنبال ایجاد جایگاهی ویژه برای این قشر هستیم.

صفری تصریح کرد: امروز، تمام جریانات کشور و جهان بر بستر رسانه‌ها سوار هستند و جریان کنترل رسانه‌ای دنیا از مولفه‌های اصلی قدرت محسوب می‌شود؛ امروز اگر بخواهیم کشور قدرتمند را بشناسیم، نیازی به بررسی توان نظامی و اقتصادی و جمعیت آن نداریم بلکه امروز صاحبان قدرت، کسانی هستند که صاحبان رسانه هستند و از قدرت مدیریت افکار عمومی برخوردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز