خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان:

دانشگاه‌ها، بدنه کارشناسی مجموعه علمی کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۰۱

از مهر ماه سال ۹۴ رشته‌های تربیت مربی قرآن، مدیریت، کامپیو‌تر و بهداشت محیط کار به رشته‌های دانشگاه علمی و کاربردی گلپایگان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان با بیان اینکه از بدو تأسیس تا کنون ۱۵۰۰ دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان فارغ التحتصیل شدند، تصریح کرد: اکنون ۵۰۰ دانشجو در ۹ رشته و ۱۱کد رشته به تحصیل اشتغال دارند، که ۹۰ استاد یار مشغول تدریس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، حمیدرضا تاجداری با اشاره به اینکه با شرایط تحریم اقتصادی که برجامعه حاکم است باید نسبت به عملیاتی شدن شعار امسال با راهکارهای ارائه شده که‌‌ همان اقتصاد مقاومتی است را سرلوحه کارمان قرار دهیم، ادامه داد: جامعه علمی کشور با تشکیل مثلثدانشگاه، اقتصاد مقاومتی و پروژهش می‌تواند در راستای راه برون رفت و خنثی کردن تحریم‌ها موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی در حقیقت یک راهکار مهم در برابر تحریم‌هاست، و در این راستا همه باید مکمل یکدیگر باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان بدنه کار‌شناسی در مجموعه علمی کشور هستند که می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی سال‌های اخیر علاوه بر تحریم‌ها استفاده بی‌رویه از منابع، کاهش بازندگی، اُفت کشاورزی و فروش نفت خام بر اقتصادکشور نیز خسارت وارد کرده است، تأکید کرد: با محقق شدن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها می‌توان ازطرُق مختلف مانند تقویت و پشتیبانی از صنایع دانش بنیان ایده‌های مخترعین را به محصول تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه با تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در هر شهرستان و تقویت پژوهشگران می‌توان علم را به ثروت تبدیل کرد، اظهارداشت: دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان، با هدف بالابردن روحیه کارآفرینی بین دانشجویان کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلفی در محل آزمایشگاه این مرکز تشکیل می‌شود.

تاجداری با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان طی سه ماهه اخیر توسط اساتید این دانشگاه ۶جلد کتاب با موضوعات اقتصاد، حسابداری و کشاورزی مختلف تألیف شده است و چند طرح پژوهشی نیز دردست تحقیق است، افزود: ۱۰ عنوان مقاله با موضوع حسابداری، اقتصاد و کشاورزی در دست تألیف است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان ادامه داد: سال گذشته توسط دانشجویان دانشگاه این مرکز دستگاه رسوب شکن اختراع شد که توسط مقامات عالی کشور تجلیل شدند. ۹۰ استاد یار دارای مجوز I. Dکارت و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا نیز دراین دانشگاه مشغول تدریس هستند.

وی با بیان اینکه از بدو تأسیس این دانشگاه تاکنون ۱۵۰۰دانشجو فارغ التحصیل شدند، تصریح کرد: اکنون ۵۰۰ دانشجو در۹رشته و ۱۱ کد رشته تحصیلی در این مرکز دانشگاهی به تحصیل مشغول هستند، که ۹۰درصد این دانشجویان بومی، و ۱۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را غیر بومی تشکیل می‌دهند.

تاجداری گفت: دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان از دی ماه سال جاری درمقطع کاردانی تربیت مربی برای مراکز پیش دبستانی، شیمی صنعتی، گیاه پزشکی، حسابداری مالی و حسابداری دولتی، صنایع غذایی، حقوق ثبتی برای ترم بهمن ماه بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: این مرکز نیز در مقطع کار‌شناسی نیز در رشته آسیب‌شناسی اجتماعی، مهندسی فنآوری صنایع غذایی، حسابداری دولتی، حقوق ثبتی، تربیت مربی برای مراکز پیش دبستانی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان اظهار داشت: در صورت کسب مجوز از مهر ماه سال ۹۴ رشته‌های تربیت مربی قرآن، مدیریت، کامپیو‌تر و بهداشت محیط کار به رشته‌های دانشگاهی این مرکز اضافه می‌شود.

تاجداری خاطرنشان کرد: اضافه شدن رشته‌های جدید دردانشگاه علمی کاربردی براساس ۴ مولفه، نیاز سنجی منطقه، استعداد و پتانسیل شهرستان، امکانات موجود در مرکز، تأمین کادر علمی است.

تاجداری اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی تقاضا محور بوده که باهدف ایجاد اشتغال و مهارتی کردن آموزش‌های آکادمیک و تربیت دانشجویان کار آفرین و خلاق در کشور تأسیس شده است.

وی تصریح کرد: بالا بردن فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در بین دانشجویان اهداف دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان بوده که در این راستا انجام فعالیت‌های فرهنگی، انتخاب رشته‌ها و ساماندهی مدرسین از اهم فعالیت اخیر این مرکز می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه دیدگاه دانشگاه علمی کاربردی مستمر نیست بلکه به صورت مقطعی و متناسب با نیاز جامعه است، تأکید کرد: این رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی به صورت تک دوره‌ای و برای ارتقاء آموزش شاغلین بخش‌های مختلف و تربیت دانشجویان آزاد و تبدیل آن‌ها به فارغ التحصیلان خلاق و کارآفرین برای جامعه است.

تاجداری تصریح کرد: طی دوساله اخیر اهداء زمین ۱۵هزار هکتار، ۲باب کارگاه آموزشی به مساحت ۲۰۰م‌تر مربع، یک آزمایشگاه، اهداء امکانات آموزشی و کارگاهی بوده، که جمعأ بیش از دو میلیارد تومان ارزش داشته توسط خیرین به این دانشگاه اهداء شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز