خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا اعلام کرد:

سرنخ‌های اسید پاشی‌ها می‌گوید باندی در کار نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۷۸

سرنخ های مربوط به اسیدپاشی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع جریانی و باندی نبوده، بلکه فردی بوده و به همین دلیل به نتیجه رسیدن سخت شده است.

سرنخ‌های مربوط به اسیدپاشی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع جریانی و باندی نبوده، بلکه فردی بوده و به همین دلیل به نتیجه رسیدن سخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به اصفهان اظهار کرد: هدف سفر به اصفهان جهت برنامه‌ریزی دوره‌ای در همه استان‌ها انجام می‌شود و در این سفر‌ها بازدید و ارزیابی دوره‌ای صورت می‌گیرد که استان اصفهان یازدهمین استان کشور است که در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه اسیدپاشی‌ها در اصفهان، فردی بوده و به هیچ وجه باندی و جریانی نیست و به همین سبب است که دستگیری خاطیان طول کشیده است، ادامه داد: نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، سرنخ‌های خوبی در این مورد به دست آورده‌اند.

فرمانده ناجا مهم‌ترین مسئله پیرامون اسید پاشی‌ها را کنترل این موضوع و جلوگیری از تکرار وقوع این حوادثدانست و اظهار داشت: سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرونده اسیدپاشی در کشور گزارش می‌شود که برخی از آن‌ها کشف می‌شود و به نظر می‌رسد که باید برای این جرم‌ها مجازات‌های سنگین تری منظور کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی بر این مبنا که برنامه نیروی انتظامی و آمران به معروف به کجا رسید، تصریح کرد: امر به معروف یک وظیفه عمومی است و مردم پشت حکومت و حکومت پشت مردم است و هرکدام باید به شرع قانون و حکومت احترام گذاشته و با کمال آرامش و احترام و حسن خلق، امر پسندیده امر به معروف را انجام دهند.

وی تأکید کرد: در امر به معروف نباید به نحوی برخورد کرد که افراد را در منکر خود لجباز و لجوج کرد، بلکه باید آداب اسلامی را متذکر شد، اما در برخورد با متجری وظیفه برخورد با حکومت است که در این زمینه نیروی انتظامی از آمران به معروف حمایت ویژه می‌کند.

احمدی‌مقدم در پاسخ به این سؤال که وسایل ارتباط جمعی توانسته بر افکار عمومی تأثیر داشته باشد و آن را تحت‌تأثیر قرار دهد و برنامه‌هایی از جمله واتس‌آپ و وایبر توانسته در این زمینه نقشی در کنترل افکار عمومی داشته باشد و نیروی انتظامی چه فکری در این زمینه کرده است تا از اقدامات مجرمانه در این زمینه جلوگیری کند، گفت: سرعت فناوری و اطلاعات بسیار بالاست و در این زمینه پلیس سعی دارد در فضای مجازی با سامانه شبکه ملی ارتباطات این مشکل را برطرف کند.

احمدی مقدم با اعلام اینکه اسیدپاشی در کشور معمولا به سود اموال بوده تا افراد، تاکید کرد: در کل، کار اسیدپاشی کار خطرناکی است و باید در این زمینه اقدامات ویژه برای جلوگیری از این موضوع داشته باشیم.

احمدی مقدم همچنین در بخش دیگری از سخنانش از آمار جرایمی گفت که کاهش یافته است و این مساله در مورد اصفهان هم صادق بوده است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه به دلیل امنیت ایجاد شده، ورود گردشگر خارجی، میزان ترانزیت و سرمایه گذاری خارجی در ایران درحال افزایش است، گفت: تا پایان سال ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران وارد می‌شوند که می‌توانند سفیران صلح برای ایران باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ایجاد امنیت در کشور خروجی فعالیت دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و دستگاه قضایی است، یادآور شد: سرعت عمل دستگاه قضا منجر به بازدارندگی می‌شود.

وی گفت: جرائم خشن شامل قتل عمد، گروگان گیری، آدم ربایی، اقدامات تروریستی و سرقت‌های مسلحانه، سالانه حدود ۵ هزار مورد در کشور است که ۹۵ درصد آن‌ها کشف می‌شود.

احمدی مقدم افزود: کاهش انواع جرم و کاهش ۷ درصدی تصادفات در سال جاری محقق شده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه تا سال ۸۴ تعداد ۲۷هزار و ۸۰۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند، گفت: با آهنگ افزایش خودرو، توسعه شهر‌ها و افزایش تردد‌ها با مرگ و میر ۶۰هزار نفری رو به رو می‌شویم، ولی به مدد تدابیر صورت گرفته و فرهنگسازی، آمار مرگ و میر در حد ۱۰هزار نفر است.

فرمانده انتظامی ناجا با اعلام اینکه در همین زمینه تلاش‌های عمده‌ای برای آموزش‌های نیروهای انتظامی صورت گرفته است، گفت: تا پایان سال آتی ۵ درصد به استعداد استان اضافه می‌شود و در زمینه تجهیزات هم استان اصفهان پس از پایتخت بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بحران‌های خشکسالی که در استان اصفهان پیش آمده خوشبختانه با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد، هیچ ناامنی ایجاد نشد و این مسائل توسط شورای تأمین استان و حضور به موقع نیروی انتظامی کنترل و به صورت اجتماعی حل شده و خوشبختانه بحران ناامنی در اصفهان به وجود نیامد.

احمدی مقدم همچنین اصفهان را دارای بالا‌ترین سلامت سازمانی عنوان کرد و تاکید کرد: اصفهان با ۷ و هشت دهم درصد از ۱۰ درصد، دارای بالا‌ترین سلامت سازمانی بوده است و از این لحاظ جزء افتخارات ما به شمار می‌رود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه تلاش‌های زیادی برای رفع کمبودهای استان توسط شورای عالی تامین استان و استانداری صورت گرفته است بیان داشت: امیدواریم که بتوانیم به این شکل نیازهای امنیت اصفهان را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز