خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهرمجلسی تاکید کرد:

شهر جدید مجلسی به ۱۸ مدرسه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۰۸

نوسازی مدارس، مخابرات و نیروی انتظامی برای تامین زیر ساخت‌های لازم در مجلسی کاری نکرده‌اند.

تامین و ایمنی راه‌ها و جاده‌ها بر عهده پلیس راه است اما شهر مجلسی از این امکان بی‌بهره مانده و همین عامل نیز سبب شده تا مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل و عبور و مرور برای مردم این منطقه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ امام جمعه شهرمجلسی با اشاره به اینکه شهر جدید مجلسی نیازمند ارائه خدمات مختلفی از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان است، افزود: بر اساس قانون ایجاد شهرهای جدید، هر یک از دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کنار ساخت مسکن از سوی شرکت‌های عمران، نسبت به ایجاد خدمات روبنایی در این شهر‌ها اقدام کنند اما متاسفانه در قبال شهر جدید مجلسی کم‌کاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شهیدی؛ با اشاره به اینکه برخی مسئولان شهرستان مبارکه به غلط اعتقاد دارند که شرکت عمران شهر جدید مجلسی باید همه امور مربوط به شهر را انجام دهد، اظهار داشت: این در شرایطی است که شرکت عمران نیز وظایف مربوط به خود را دارد و اگر قرار باشد وظایف دیگر دستگاه‌های اجرایی را نیز بر عهده بگیرد، از مسئولیت و وظیفه خود فاصله خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اداراتی مانند اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس، مخابرات و نیروی انتظامی همکاری لازم را با این شهر جدید نداشته‌اند، تصریح کرد: در شرایطی که شهر جدید مجلسی به ۱۸ مدرسه نیاز دارد، شرکت عمران از منابع داخلی خود، اعتبار مورد نیاز برای ساخت دو مدرسه را اختصاص داده است.

وی همچنین ادامه داد: در شرایطی که شهر جدید مجلسی با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمعیت نیازمند یک کلانتری مستقل و البته مجهز است، نیروی انتظامی فقط یک پاسگاه در شهر دارد که این پاسگاه هم باید به کلانتری ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام شهیدی استقرار پلیس راه را به دلیل عبور محورهای مواصلاتی اصفهان خوزستان از کنار شهر جدید مجلسی، یکی از نیازهای این شهر جدید دانست و تاکید کرد: تامین و ایمنی راه‌ها و جاده‌ها بر عهده پلیس راه است اما شهر مجلسی از این امکان بی‌بهره مانده و همین عامل نیز سبب شده تا مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل و عبور و مرور برای مردم این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نامه‌نگاری‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات زیادی برای استقرار کلانتری و پلیس راه در شهر جدید علامه مجلسی(ره) انجام شده است، گفت: با وجود این پیگیری‌ها تاکنون هیچ‌یک از نیازهای مجلسی رفع نشده و ارگان‌های خدمت‌رسان نسبت به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به همسایگی شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صنعت کشور و همجواری با شهر علامه مجلسی، انتظار همکاری بیشتری با این شهر می‌رود که متاسفانه از زمان حضور اینجانب همکاری خاصی از سوی مسئولان فولاد با این شهر دیده نشده است.

امام جمعه شهر جدید مجلسی یکی از نیازهای اساسی شهر مجلسی را فضای مناسب ورزشی دانست. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برخی از مسئولان شهرستان مبارکه حتی یک بار هم شهر جدید مجلسی را از نزدیک ندیده‌اند، اظهار داشت: شهرستان مبارکه در مجموع شش شهر دارد که مجلسی نیز یکی از این شهر‌ها به شمار می‌رود؛ بنابراین طبق قانون باید قسمتی از بودجه شهرستان برای هر دستگاه اجرایی به این شهر اختصاص یابد اما تاکنون نه تنها بودجه‌ای به این شهر اختصاص نیافته، بلکه برخی از مسئولان نیز قدمی برای رفع مشکلات مجلسی برنداشته‌اند.

وی در پایان از توجه ویژه فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و اظهار داشت: هم اکنون با توجه ویژه این عزیزان و دخالت مستقیم آنان برخی از مشکلات شهر رفع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز