خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب:

خاستگاه فرهنگ عمومی دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۰۷

عدالت اجتماعی و ظلم ستیزی از محوری‌ترین اصول اسلام در فرهنگ عمومی جامعه است.

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب گفت: بحثفرهنگ عمومی باید در دانشگاه‌ها طرح و بررسی شود و در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن حاج کاظمیان گفت: مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باور‌ها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه، فرهنگ عمومی است و جنبه‌های عام در یک جامعه بزرگ یا ملت را به عنوان فرهنگ عمومی آنجامعه می‌توان مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

وی افزود: ایران اسلامی از دیرباز دارای فرهنگ اصیل و غنی بوده است و در حال حاضر تدوین، بررسی و پژوهش این فرهنگ باید به عنوان رسالت دانشگاهیان و مجامع علمی مدنظر قرار داده شود.

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب با بیان اینکه روز فرهنگ عمومی در سال ۱۳۸۷ به تصویب رسید، گفت: فرهنگ عمومی در ایران مبتنی بر اصول، عقاید و ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدا تحولات می‌دانستند و امروز می‌توانیم در زمینه فرهنگ عمومی حرکات مثبت و تاثیرگذار را از دانشگاه‌ها آغاز کنیم و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنیم و همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با تاکید بر سبک زندگی اسلامی ارتقاء فرهنگ عمومی را لازم دانسته‌اند.

حاج کاظمیان افزود: پرورش ذهنیت جامعه و ارائه اطلاعات مناسب به مردم می‌تواند صفات اسلامی را در فرهنگ عمومی کشور احیا کند و اعتقاد و عمل کردن گروه‌های مرجع و پایه(همانند دانشگاه‌ها) در جامعه به مصادیق فرهنگ اسلامی می‌تواند از جمله مهم‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و الگوهای رفتار اسلامی در فرهنگ عمومی جامعه باشد.

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب تصریح کرد: فرهنگ عمومی در ایران اسلامی بر پایه همزیستی، مودت، محبت، همکاری، همیاری و کمک و دستگیری از یکدیگر است و عدالت اجتماعی و ظلم ستیزی از محوری‌ترین اصول اسلام در فرهنگ عمومی جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز