خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه در اصفهان:

عامل یا عاملان حادثه اسید پاشی اصفهان هنوز شناسایی نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۴۰

قوه قضاییه و مسئولان اصفهان، پیگیری‌های لازم برای دستگیری عامل یا عاملان حادثه اسید پاشی را انجام می‌دهند.

معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری که در محل دادگستری استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان گفت: آخرین مورد اسید پاشی در تاریخ ۲۳ مهر با اسید سولفوریک رخ داده است و بعد از آن هیچ مورد اسید پاشی گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، اسید پاشی را یک اقدام غیرانسانی، زشت و وحشتناک خواند و اظهار داشت: این مسئله در دنیا سابقه دارد و اینچنین نیست که ماجرا مربوط به امروز است، در دنیا بسیاری از کشور‌ها و حتی در کشور خودمان بعد از انقلاب اتفاق افتاده و قطعا اقدامی غیرانسانی است، غیرشرعی و غیرقانونی بوده و باید کمک کنیم تا تکرار نشود.

وی ادامه داد: به محض اطلاع مسوولان قوا بر پیگیری جدی این مسئله تاکید شد و مسئولان استان اصفهان نیز در این زمینه از‌‌ همان لحظه اول به تناسب وظیفه خود وارد عمل شدند و بعد از ارجاع پرونده به دادگستری اقدامات فوق العاده، جدی و بیشتر از حد متعاوف و معمول در تمام اوقات شبانه روز انجام دادند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: مسئولان مختلف استان از‌‌ همان لحظه اول به تناسب اجرای پرونده به دادگستری اقدام بیش از حد متعارف و شبانه‌روزی خود را آغاز کرده و ریاست دادگستری، دادستان و بازپرس و کارگروه قضایی تشکیل دادند، همه به صورت مستقل و هماهنگ با دستوری به ضابطین و سیستم قضایی، به‌دنبال قضیه بوده و هستند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت موضوع بیان داشت: در این راستا ریاست قوه قضاییه تشخیص دادند که از نزدیک شاهد همه فعالیت و پیگیر‌ها باشیم تا نواقص احتمالی بر طرف شود تا هرچه زود‌تر عامل یا عاملین شناسایی شوند.

وی گفت: بر همین اساس روز گذشته ابلاغی را رییس قوه قضاییه برای من جهت رسیدگی به این موضوع در اصفهان صادر کردند و بلافاصله خود را به اصفهان رساندم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه تاکنون عامل یا عاملان حادثه دستگیر نشده‌اند، گفت: از بعد از ۲۳ مهرماه هیچ مورد دیگری از اسیدپاشی اتفاق نیفتاده و شایعات زیادی را ضدانقلاب و یا افراد غافل در این استان و یا استان‌های دیگر پراکنده کردند که هیچکدام صحیح نیست، از این چند مورد تنها ۲ مورد اخیر با اسیدسولفوریک بوده و جراحت زیاد به بار آورده بود و مابقی جوهرنمک بوده و آن ۲ مورد سروصدا ایجاد کرده است.

وی با اشاره به شایعاتی که پیرامون وضعیت در فضای مجازی منتشر شده است، اذعان داشت: متاسفانه به بهانه این قضیه سوء استفاده‌های فراوان می‌شود و برخی فضا سازی‌ها و کارهای ضد امنیتی که صورت می‌گیرد کار مسئولین و کسانی که پیگیر موضوع هستند را زیاد می‌کند و وقت آن‌ها را می‌گیرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر بعضی از این فضا سازی‌ها نمی‌شد چه بسا که عامل یا عاملین زود‌تر دستگیر می‌شدند و این سبب می‌شود که آن‌ها بیشتر مخفی کاری کنند و کار پیچید‌تر شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم در مورد شایعات توضیح دهیم که مجرم دستگیر و مسائل شفاف شده باشد، به این دلیل نیست که کسی نمی‌خواهد شفاف باشد و به غیر از کار اطلاعاتی که نمی‌توان شفاف گفت باقی مسائل شفاف گفته می‌شود و در آن‌ها تناقضی هم نیست.

اژه‌ای پیرامون شایعاتی که در شبکه‌اجتماعی نظیر وایبر و واتس‌آب در مورد اسید‌پاشی‌های اخیر منتشر شده است، اظهار کرد: ‌ قوه قضائیه عنوان می‌کند که شبکه‌های اجتماعی مسائل ضداخلاقی را ترویج کرده و آرامش مردم را بهم می‌زنند، شما مطلع هستید که بنده مدت‌ها پیش نامه‌ای به مسئولان ذیربط گفتم که شبکه‌های اجتماعی باید پالایش شده و موارد مجرمانه آن از موارد صحیح تفکیک شود، دادستان‌کل نیز دنبال این قضیه هستند و اقدام‌هایی نیز انجام دادند.

وی پیرامون اینکه برخی اسیدپاشی‌های اخیر را به مسائل دینی نسبت می‌دهند، خاطرنشان کرد: از روی شواهد می‌توان گفت این اتفاقات به خاطر مسائل دینی و مذهبی نبوده است.

وی در پایان تصریح کرد: جراید و رسانه‌ها مسئولیت سنگین و خطیری برعهده دارند و می‌توانند برای روشن شدن حقایق به افکار عمومی و دستگاههای مذکور کمک شایانی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز