خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح در اصفهان:

برخی بازیکنان فوتبال کارت معافیت غیرموجه دارند / / سازمان نظام وظیفه در حال پیگیری برای معرفی مجرمان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۶۶

سازمان نظام وظیفه در حال پیگیری برای معرفی مجرمان پرونده‌های بازیکنان فوتبال دارای کارت غیر موجه است، برخی افراد از قبال این کار، پول‌های کلان دریافت کردند که البته به زودی شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: ما در حال جست‌وجو برای یافتن مجرمانی هستیم که در سیستم نظام وظیفه اختلال ایجاد کردند و سبب شدند برای این بازیکنان کارت جعلی دریافت کرده و حتی افرادی هم که به همین خاطر پولی دریافت کردند، به زودی شناسایی می‌شوند و از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار مهرعلی باران چشمه در نشست خبری با رسانه‌های اصفهان با اشاره به اینکه یکی از قوانین جمهوری اسلامی این است که هر فرد باید خدمت سربازی را پشت سر بگذارد که به دلیل تحصیل در دانشگاه به امر به تعویق نیز می‌افتد، ادامه داد: سال گذشته گزارش‌هایی به دست ما رسید که حاکی از این بود برخی بازیکنان فوتبال کارت معافیت غیرموجه دارند. بنابراین با دعوت آن‌ها به سازمان نظام وطیفه و بررسی مجدد مدارک متوجه غیرقانونی بودن این کارت‌های پایان خدمت شدیم.

وی اظهار داشت: این امر برای باشگاه‌ها بدیهی بود که در هنگام جذب بازیکن وضعیت خدمت آن‌ها را مورد بررسی قرار بدهند و از سازمان نظام وظیفه نیز استعلام بگیرند. بنابراین اگر باشگاهی در این مورد ضرر کرده مقصر خود باشگاه‌ها بوده که به این امر توجه نشان نداده است.

وی افزود: بعد از بررسی مجدد کارت‌های پایان خدمت، مشخص شدن برخی از این بازیکنان با استفاده از معافیت پزشکی از خدمت سربازی معاف شده‌اند و یا اینکه پدر آن‌ها سابقه ۱۶ ماه حضور در جبهه داشته است. البته این شرایط غیرقانونی ایجاد شده بود و از سوی‌‌ همان ۲۶ نفری که در ابتدا اسامی آن‌ها اعلام شد صورت گرفته است.

رئیس کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح با بیان اینکه افراد دیگری هم وجود داشتند که معافیت پزشکی گرفته بودند، گفت: برخی بازیکنان با کفالت‌های سوری از جمله کفالت مادر یا طلاق سوری پدر و مادر اقدام به اخذ کارات پایان خدمت کرده بودند.

باران چشمه با بیان اینکه در این خصوص ما با باشگاه‌ها طرف نبودیم، بیان داشت: به دنبال این بودیم تا این افراد را راهی خدمت سربازی کنیم اما سازمان لیگ با این موضوع مخالفت کرد، چون سازمان لیگ اصرار کرد این بازیکنان قهرمانان ملی هستند و به همین منظور پذیرفته شد که به جای سربازی در لیگ بازی کنند.

وی با تأکید براینکه برای سازمان نظام وظیفه فرقی نمی‌کرد که چه کسی در این قضیه متضرر می‌شود بیان داشت: چیزی که برای ما مهم بود اعزام به خدمت این بازیکنان بود اما در ‌‌نهایت اصرار فدراسیون موجب شد تا این بازیکنان را راهی تیم‌های نظامی کنیم.

رئیس کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه باشگاه‌ها مقصر اصلی این ضرر هستند، اظهار داشت: این امر برای باشگاه‌ها بدیهی بود که در هنگام جذب بازیکن وضعیت خدمت آن‌ها را مورد بررسی قرار بدهند و از سازمان نظام وظیفه نیز استعلام بگیرند. بنابراین اگر باشگاهی در این مورد ضرر کرده مقصر خود باشگاه‌ها بوده که به این امر توجه نشان نداده است.

مهرداد پولادی بمحض ورود به ایران در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه سازمان نظام وظیفه در حال پیگیری برای معرفی مجرمان این پرونده است، گفت: برخی افراد از قبال این کار پول‌های کلان دریافت کردند و البته به زودی شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

باران چشمه در خصوص وضعیت مهرداد پولادی بیان کرد: ما دو بار پولادی را به سازمان احضار کردیم، او یک بار آمد و‌‌ همان بار اول مشخص بود که وضعیت نظام وظیفه او مشکوک است، اما دیگر مراجعه نکرد و ما به تیم ملی اعلام کردیم که باید در مورد او بررسی شود و تا آن زمان تیم ملی حق استفاده از این بازیکن را ندارد و این حکم ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این بازیکن در محض ورود به ایران باید در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرد تا وضعیت نظام وظیفه او مشخص شود.

وی در ارتباط با وضعیت بازیکنانی که تیم‌های آن‌ها مشخص شده است گفت: حسین ماهینی چون سرباز نیروی زمینی تبریز نیست بنابراین نمی‌تواند راهی تراکتورسازی شود و تیم او ملوان است چون باید در نیروی دریایی انزلی خدمت کند.

رئیس کمیته تربیت بدنی نیروهای مسلح در مورد اینکه قرارداد ماهینی در هیات فوتبال آذربایجان شرقی ثبت شده است، گفت: این بازیکن نمی‌تواند به تبریز برود و باید در ملوان بندر انزلی بازی کند. سینا عشوری نیز مشکلی ندارد و می‌تواند در تبریز بازی کند هم‌چنین وضعیت شجاع‌خلیل‌زاده نیز شنبه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در مسابقات آسیایی و خواندن سرود جمهوری اسلامی توسط بازیکنان گفت: خوشبختانه در مسابقات آسیایی اینچئون، پرچم جمهوری اسلامی بار‌ها به اهتزاز در آمد و این نکته خوب و قابل توجهی است. البته مسئله‌ای که سبب ایجاد مشکلاتی شد این بود که خیلی از بازیکنان پس از حضور بر روی سکو سرود ملی کشور را نمی‌خواندند که این سبب بی‌اهمیتی به پرچم می‌شود؛ ما در زمان حضور عباسی در وزارت ورزش و جوانان این نکته‌ را به او تذکر دادیم و به همه تیم‌های ورزشی نظامی هم این مسئله را ابلاغ کردیم.

وی تأکید کرد: خانواده نیروهای مسلح در ورزش کشور تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند که افتخارآفرین نیز بوده‌اند. ما در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۹ ورزشکار داشتیم علاوه بر این تیم ملی والیبال جوانان دارای بازیکنان بسیاری از خانواده نظامیان است و حتی مربی این تیم هم پزشک رسمی سپاه است.

باران چشمه در مورد وضعیت بازیکنان سرباز قهرمان گفت: برخی بازیکنان به واسطه کسب عناوین قهرمانی شامل قانون سرباز قهرمان می‌شوند. به عنوان مثال امیر غفور و پوریا فیاضی از تیم ملی والیبال اما آن‌ها هنوز برای روشن شدن این مساله اقدامی انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در مسابقات آسیایی و خواندن سرود جمهوری اسلامی توسط بازیکنان گفت: خوشبختانه در مسابقات آسیایی اینچئون پرچم جمهوری اسلامی بار‌ها به اهتزاز در آمد و این نکته خوب و قابل توجهی است البته مسئله‌ای که سبب ایجاد مشکلاتی شد این بود که خیلی از بازیکنان پس از حضور بر روی سکو سرود ملی کشور را نمی‌خواندند که این سبب بی‌اهمیتی به پرچم می‌شود؛ ما در زمان حضور عباسی در وزارت ورزش و جوانان این نکته‌ را به او تذکر دادیم و به همه تیم‌های ورزشی نظامی هم این مسئله را ابلاغ کردیم.

بانوان نیروهای مسلح در مسابقات تیراندازی المپیک، افتخارآفریدند

رییس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح کشور گفت: در مسابقات تیراندازی المپیک بانوان نیروهای مسلح افتخار آفریدند و مدال آوران از فرزندان مسوولان ارشد نیروهای مسلح بودند.

وی با بیان اینکه بودجه ورزشی در نیروهای مسلح برای بانوان و آقایان نیمه نیمه است، اظهار داشت: ما در راستای ورزش بانوان هم فعالیت‌هایی را انجام دادیم که به نسبت آقایان خیلی کمتر بوده البته ما سعی داریم بودجه آن‌ها را افزایش دهیم که این مسئله نیاز به حمایت‌های ویژه دولت دارد.

وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آن‌ها تلاش‌های بسیاری در عرصه ورزش انجام می‌دهند و به همین دلیل افتخارآفرینی‌های بسیاری هم در این عرصه انجام می‌دهند به طور مثال حدود ۲۹ نفر از بازیکنان ما در اینچئون از خانواده‌های نیرو‌ای مسلح هستند هم‌چنین تیم ملی والیبال جوانان دارای بازیکنان بسیاری از خانواده نظامیان است و حتی مربی این تیم هم پزشک رسمی سپاه است.

رییس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از قهرمانان ملی و ورزشکاران ما در تیم‌های ملی که برای این کشور افتخارآفرینی کردند شامل قانون سرباز قهرمان می‌شوند اما برای نظام وظیفه فعالیتی انجام ندادند به طور مثال امیر غفور وپوریا فیاضی از تیم ملی شامل قانون سرباز قهرمان می‌شوند. اما هنوز اقدامی برای مشخص کردن سربازی انجام ندادند.

نیروهای مسلح، توانمندی درخشش در ورزش کشور را دارند

مدیر تربیت بدنی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح توانمندی درخشش در ورزش کشور را دارند، گفت: به اعتقاد من در سال‌های آینده جمع نیروهای مسلح به دلیل اینکه بیشترین امکانات را در سطح کشور برخوردار است، می‌تواند پرچمدار ورزش در کشور باشد.

وی اضافه کرد: در برخی از رشته‌ها مانند دوومیدانی به دلیل استفاده از نیروهای وظیفه از شرایط خوبی برخوردار هستیم اما انتظارات از ما بالا‌تر است که باید به آن برسیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در تلاشیم تا در اجلاس کشورهای آسیایی که در آذرماه برگزار می‌شود پیشنهاد دهیم تا مسابقاتی میان کشورهای اسلامی در رشته شنا برگزار شود.

وی عنوان داشت: مجموعه نیروهای مسلح توانمندی این را دارد که در عرصه ورزش کشور بدرخشد چراکه هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توانسته‌ایم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

باران چشمه ادامه داد: اصفهان به عنوان بنیانگذار تشکیل شورایعالی ورزش می‌تواند به عنوان الگویی نمونه برای سایر استان‌ها باشد چراکه ورزش این استان با انسجام و وحدتی که به دست آورده به خوبی برنامه‌های خود را اجرا کرده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز