خبرگزاری کار ایران

از بیست و هفتم تا سی ام آبان سال جاری؛

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۶۷

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان سال جاری در دو مقطع نوجوانان زیر ۱۶ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان سال جاری در این شهرستان گفت: ادارات نواحی یک و دو اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مرحله شهرستانی اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور اظهار داشت: این مرحله از مسابقات در دو مقطع نوجوانان زیر ۱۶ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: در این مسابقات، قرآن دوستان خواهر و برادر در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در مقطع نوجوانان، متسابقین در رشته‌های قرائت(تحقیق)، ترتیل خوانی، فراز خوانی(قرائت تقلیدی از اساتید مشهور قرآن کریم)، حفظ قرآن کریم(۱جزء، ۵/۲جرء، ۵ جزء، ۱۰ و ۲۰ جزء کل) و اذان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در مقطع بزرگسالان نیز خواهران و برادران در رشته‌های قرائت(تحقیق)، قرائت و حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء، ترتیل قرآن کریم، حفظ قرآن کریم(۱۰ جزء؛ ۱۵ جزء و ۲۰جزء و کل)، مفاهیم تخصصی قرآن کریم و اذان(ویژه برادران) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در رشته مفاهیم تخصصی قرآن کریم از ابتدای سوره مبارکه مائده تا پایان‌‌ همان سوره از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی آزمون گرفته می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان عنوان کرد: مهلت ثبت نام این دوره از مسابقات تا ۲۰ آبانماه سال جاری است.

وی گفت: متقاضیان شرکت در این مسابقات، می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www. quraniran. ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان، خواهران(ناحیه یک واقع در چهارراه فلسطین) و برادران(ناحیه دو واقع در خیابان بزرگمهر) مراجعه کنند.

اسماعیلی‌پور افزود: برادران متسابق در آستان مقدس امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان و خواهران در آستان مقدس حضرت زینب(ع) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: آزمون مفاهیم تخصصی نیز ۲۲ آبان امسال در محل آستانه مقدس حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز