خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان درسی امین سالگرد وزرات اطلاعات عنوان کرد:

دستاوردهای پژوهشی وزارت اطلاعات راهگشای مشکلات استان اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۹۸

بخش قابل توجهی از آرامش و امنیت حاکم بر جامعه مدیون زحمات و جانفشانی‌های سربازان گمنام امام زمان و گمنامان عرصه ی اطلاعاتی است.

استاندارد اصفهان درمراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات که با حضور وزیر دادگستری، نیروهای حراستی ارگان‌های دولتی و خصوصی، طلاب، روسای حوزه‌های علمیه خواهر و برادر و مسئولان استانی در سالن کوثر ارتش برگزار شد گفت: بخش قابل توجهی از آرامش و امنیت حاکم بر جامعه مدیون زحمات و جانفشانی‌های سربازان گمنام امام زمان و گمنامان عرصهٔ اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور افزود: امنیت برای مردم، اقتدار برای ایران اسلامی «شعار با مسما و با ارزشی است که باید همیشه حفظ شود.

وی ادامه داد: امروز دستگاه اطلاعاتی کشور جایگاه خود را به عنوان یک منبع مهم و اصلی اطلاع رسانی به مسئولین عالی رتبهٔ نظام حفظ کرده و سرعت و دقت در انجام امور به همراه تحلیل و بررسی رویداد‌ها عصای دست مسئولین خواهد بود.

زرگرپور با بیان اینکه ترسیم چشم انداز آینده و ارائهٔ راهکارهای کار‌شناسی در این راستا بسیار سازنده خواهد بود، افزود: محصولات پژوهشی وزارت اطلاعات در زمینه‌های مختلف همواره راهگشای مشکلات استان و دلگرم کنندهٔ مسئولین است.

استاندار اصفهان به حوزه‌های عملکردی این وزارتخانه اشاره و اظهار داشت: مبارزه با ترورسیم، برخورد با جریان‌های انحرافی و ساختار شکن، مدیریت اقوام و اقلیت‌ها، مقابله با فساد اقتصادی، مقابله با باندهای کلان مواد مخدر و حفاظت از دستاورد‌ها و سرمایه‌های علمی و معنوی نظام بویژه در حوزه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای و علوم راهبردی و ممانعت از حیف و میل بیت المال و مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمنان و شکارجاسوسان از عمده‌ترین دستاوردهای امنیتی وزارت اطلاعات در ۳۰ سال مجاهدت در عرصهٔ گمنامی و جهاد و شهادت است.

وی وزارت اطلاعات را یکی از وزارتخانه‌های حساس و کلیدی کشور توصیف کرد و افزود: این وزارتخانه به عنوان ریاست جامعهٔ اطلاعاتی کشور و عضو موثر شورای تامین باید همراه و همگام با دیگر مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون برادران ارتشی، سپاهی، بسیج و نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت، آسایش و اقتدار ایران اسلامی گام بردارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در سطح کلان پنج تهدید اساسی برای امنیت را می‌توان رشد بی‌رویهٔ جمعیت، نابرابری‌ها در فرصت‌های اقتصادی، فشارهای مهاجرت، منابع زیست محیطی و ترورسیم به مفهوم عام آن برشمرده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از عرصه‌هایی که با این تحول و دگرگونی عمیق روبرو شد عرصهٔ اطلاعات و امنیت کشور بود که سقوط حکومت پهلوی و به تبع آن سقوط دستگاه‌های فاسد وابسته به آن رژیم را به همراه داشت ادامه داد: تشکیلات ساواک با استفاده از غیر انسانی‌ترین روش‌ها و با سرکوب آزادی خواهان و ایجاد اختناق به عنوان بازوی اصلی رژیم شاهنشاهی عمل می‌کرد و با فروپاشی رژیم شاه دستگاه‌های اطلاعاتی خشن او نیز فروپاشید.

وی با اشاره به شرایط بسیار حساس و سخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: گروه‌های ضد انقلاب و محارب، وابستگاه طاغوت و رژیم‌های مرتجع عرب منطقه همه به دنبال سرنگونی این نظام نوپا بودند و شروع به توطئه چینی با هدف تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و یا لااقل استحاله آن کردند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مقابله با این دسیسه‌ها و توطئه‌ها در دستور کار دولت مردان قرار گرفت که یکی از عرصه‌های این مقابله عرصهٔ مقابلهٔ اطلاعاتی با دشمنان بود.

استاندار اصفهان به حوزه‌های امنیت اشاره کرد و افزود: امنیت شامل حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

وی امنیت اقتصادی را دسترسی به منابع مالیه و بازارهای لازم برای حفظ سطح قابل قبولی از رفاه و قدرت عنوان کرد و افزود: امنیت اجتماعی نیز به قابلیت حفظ الگوهای سنتی زبان، فرهنگ، مذهب و هویت و عرف ملی با سطح قابل قبولی از تحولات مربوط می‌شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امنیت زیست محیطی ناظر بر حفظ محیط پیرامون محلی و منطقه‌ای جهانی است به عنوان سیستم پشتیبان که تمام حیات بشر بدان متکی است.

وی عنوان کرد: تعریف لغوی امنیت این است؛ حفاظت در مقابل خطر که شامل امنیت عینی و امنیت ذهنی است.

مدیر ارشد استان به تاریخچهٔ تاسیس وزارت اطلاعات اشاره کرد و اظهار داشت: این وزارت خانه در راستای وظایف ذاتی خود نقش بسزایی را در تثبیت انقلاب اسلامی و تداوم آن ایفا نمود و در این راه پر افتخار ۲۱۱ شهید و ۸۰۰ جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز