خبرگزاری کار ایران

دهم آبان ماه سال جاری؛

آب در رگ های خشکیده زاینده رود جاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۵۴

دهم آبان امسال، رودخانه زاینده رود بازگشایی شده و آب کشت پاییزه در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان پیش بینی کرد تا در جلسه شورای هماهنگی این اداره افزود: اقدامات لازم برای تهیه بذر و نهاده‌های کشاورزی کشت پاییزه بویژه کشت گندم و جو در سطح استان انجام شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله قاسمی اظهار داشت: مسوولان وزارت نیرو در سال زراعی جاری با توجه با حجم آب موجود در پشت سد زاینده رود تصمیم به گشودن بخشی از این آب بر روی بستر خشک زاینده رود گرفته‌اند تا زمین‌های مزروعی محدوده این حوضه آبی به زیرکشت پاییزه رود.

رییس سازمان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بیمه کشاورزی گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه امکان جبران خسارت فراهم شود.

وی با اشاره به اصلاح روش‌های جدید آبیاری افزود: با استفاده از اعتبار سال گذشته در سال جاری هفت هزار هکتار از مزارع استان مجهز به شبکه‌های جدید آبیاری شد.

قاسمی ادامه داد: امسال نیز حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار برای روش‌های جدید آبیاری در نظر گرفته شده که امید است ۱۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان مجهز به این سیستم‌های جدید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز