خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

آتش نشانان، سربازان فداکار جامعه‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۰۸

آتش نشانان، سربازان فداکار جامعه هستند و در لحظه نجات جان و مال شهروندان، چیزی غیر از فداکاری، از جان گذشتگی و در جبهه مرگ بودن برای آتش نشانان وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی به همراه معاونین و فرماندهان ایستگاه ها به مناسبت هفتم مهرماه به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان رفتند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این دیدار، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان اظهار داشت: آتش نشانان، سربازان فداکار جامعه هستند و در لحظه نجات جان و مال شهروندان، چیزی غیر از فداکاری، از جان گذشتگی و در جبهه مرگ بودن برای آتش نشانان وجود ندارد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: آتش نشانان به واسطه شغل شریف خود بایستی خدا را شکر کنند زیرا که گناه از شما دور است و این خودش یک لطف و نعمت الهی است.

وی با اشاره به روایت " محبوب ترین افراد نزد خداوند کسی است که به خلق خدا خدمت کند "، عنوان داشت: نه کارتان با ریا آمیخته است و نه خودنمایی است و نه خدا را شکر در آن رشوه است پس باید بدانید که شغلتان از بهترین مشاغل است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم راه شهدای هشت سال دفاع مقدس را سرلوحه کارمان قرار دهیم گرچه جنگ ما با آتش هرگز تمام نخواهد شد.

آتشپاد بهزاد بزرگ زاد افزود: خداوند همواره در حوادث، پشتیبان ما بوده است و آتش نشانان در بسیاری از عملیات ها معجزه را به چشم دیده اند که در این خصوص می توان به اطفای حریق کارگاه کوچکی اشاره کرد که در پایان آتش سوزی، آتش نشانان کپسول های ۱۱ کیلویی گاز را دیدند که تا مرز انفجار رفته بود.

وی گفت: از دیگر نمونه های معجزه می توان به آتش سوزی و انفجارات پی در پی در حریق های پارس گاز مصادف با شب تولد امام حسین(ع)، ارسا گاز مصادف با شب تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و نفت سپاهان و… اشاره کنم که نیروهای عملیاتی اشهد خود را خوانده بودند اما با لطف خداوند و یاری ائمه اطهار حریق اطفاء شد بی آنکه جان انسانی به خطر بیفتد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) که می فرمایند آن دسته از افرادی که آب و آتش را از امت من دور کنند در بهترین جای بهشت منزلگاه آنهاست بیان داشت: ما تنها برای خداوند کار می کنیم و خوشحالیم که توانسته ایم شرایط را به گونه ای ایجاد کنیم که هم مردم و هم وجدانمان راضی باشد و آمارها نشان می دهد که میزان انتقادات از این سازمان بسیار پایین است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان بیان داشت: در میان حریقی که در خانه های مسکونی رخ داده و کودکی، مادری و یا همسری گرفتار شده است، آتش نشان دیگر به نجات جان خودش نمی اندیشد و کار ما در لحظات بحرانی متکی به علم نیست بلکه همواره ضمن توکل به خداوند متعال متکی به دل است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز