خبرگزاری کار ایران

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری:

ارتش ایران در منطقه از نظر نظامی حرف اول را می‌زند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۶۳

جنگ تحمیلی نماد مقاومت، ایثار و بصیرت مردم و موجب توسعه علم و قدرت کشور شد و به خاطر اینکه دستاوردهای مهم و مقدسی برای کشور داشت نه تنها منفور نیست بلکه جنگی مقدس است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان گفت: ارتش ایران در منطقه از نظر نظامی حرف اول را می‌زند و دور از دسترس نیست که ملت ما آمال ملت‌های دنیا شود، باید دست به دست هم دهیم که با وحدت کلمه حور محور ولایت به اوج قله‌های پیشرفت و توسعه برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا جهادی ارسی، با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس که امسال با محوریت ارتش در اصفهان برگزار می شود، ادامه داد: امسال رژه نیرو های مسلح با محوریت ارتش درشهر های اصفهان، شهر ضا وکاشان برگزار می شود و برای اولین بار نیز در ساعت ۱۶ عصر مراسم رژه درشاهین شهر نیزبا حضورکلیه یگان های نیرو های مسلح برگزار می‌شود.

وی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، تاکید کرد: در راستای اجرا و تقویت برنامه های فرهنگی توسط ارتش، دومین حسینیه بزرگ کشور در ایام هفته دفاع مقدس در اصفهان راه اندازی می شود که این محل می‌تواند مکان مناسبی برای برگزار ی هیات های عزاداری و جلسات باشد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای جدید نظامی ارتش جمهوری اسلامی گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال دراصفهان متفاوت تر از سال های قبل برگزار می شود که یکی از این برنامه ها رو نمایی و معرفی دستاوردهای صنایع دفاعی جدید در کشور است.

وی تصریح کرد: این دستاورد ها، شامل خرید خودروهای تاکتیکی و واگذاری " کراکس " جدید که از مدرن ترین توپ های کششی دنیا است همچنین جیپ تاکتیکی تکاور، نفربر چرخ دار، انواع چترهای پرش نظامی، هواپیمای بدون سرنشین شناسایی، ماکت‌های فریبنده و گمراه کننده تجهیزات نظامی، بالن‌های چند منظوره سلیمان نبی، انواع جنگنده‌ها و تعداد زیادی شبیه ساز که از گرانترین صنایع نظامی هستند از دیگر دستاوردهای صنایع دفاعی کشور است.

جهادی ارسی، از راه اندازی مرکز علمی کاربردی ارتش در اصفهان خبر داد و افزود: برای ما این مهم است که ارتش در کنار کار نظامی، کار علمی هم انجام می‌دهد. در این مرکز افسران می توانند تا مقطع دکتری نیز به تحصیل در علوم نظامی بپردازند البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که تحصیل در این دانشگاه برای عموم مردم آزاد است.

وی ادامه داد: ایران در ز مینه ساخت تجهیزات نظامی و هوایی به مرحله ای رسیده است که بیشتر نیاز های خود را داخل کشو رتامین می کند که در این زمینه باید گفت امروز چتر بازان ارتش دیگر برای پرواز نیاز به تجهیزات خارجی ندارد و تکنولوژی ساخت این تجهیزات در کشور بومی سازی شده است.

جهادی ارسی با تأکید بر اینکه کار نظامی نیازبه تبلیغات ندارد، گفت: دشمن به خوبی از پیشرفت‌های ایران در همه زمینه‌ها مخصوصاً قدرت نظامی باخبر است ضمن اینکه در جنگ رسانه‌ای توانمندی بسیاری داشته‌ایم و کمر دشمن را در جنگ رسانه‌ای شکسته‌ایم، که برخورد متخصصانه اصحاب رسانه مانع از رسیدن دشمن به هدف خود در جنگ رسانه‌ای شده است.

فرمانده و ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با تبریک هفته دفاع مقدس بیان داشت: جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای مهم‌تر و شاخص‌تر از جنگ سخت است و اصحاب رسانه سربازان این جنگ هستند.

وی انقلاب اسلامی را بر هم زننده معادلات جهانی و تقسیم قدرت‌ها دانست و افزود: ‌ پس از انقلاب اسلامی ایران غرب متوجه یک اتفاق عجیب و مهم در جهان شد، اتفاقی که ممکن بود مانند سیلاب غرب را ازبین ببرد و به همین جهت دشمن تلاش کرد با اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه و ترور و تضعیف دولت‌های نوپای ایران مانع ازثبات انقلاب و پیشرفت انقلاب اسلامی شود ولی روحیه مقاومت و بصیرت و شهادت‌طلبی مردم و هدایت و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مانع از دستیابی دشمن به اهداف خود شد.

جهادی ارسی با اشاره به اینکه دور تک ارتش عراق در ابتدای جنگ ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر بود، یعنی ارتش عراق می توانست فاصله ۲۰ کیلومتری خرمشهر تا شملچه را در یک ساعت طی کند، ادامه داد: مقاومت دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای محلی و هسته‌های اولیه سپاه این زمان را به ۴۵ روز کشاند و با سد کردن راه دشمن و عقب راندن آن، حتی توانستیم اهدافی را در خاک عراق مورد حمله قرار دهیم. امروز نیز ایران در این زمینه حرفه برای گفتن دارد و در منطقه از تاکتیک های بسیاری برای دفاع برخوردار است.

وی تأکید‌ کرد: دفاع مقدس در طول این هشت سال برای ما ارمغان‌های بسیاری همچون ایثار، فداکاری، مقاومت، تولید علم و توسعه آموخت و یاد گرفتیم سلاح و تجهیزات خودمان را خود بسازیم و هواپیمایی را که اگر آمریکایی‌ها نبودند نمی‌توانستیم دو متر آن را حرکت دهیم، خودمان ساختیم و امروز به برکت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مهمترین و به روزترین پهبادها، خودروها، هلی‌کوپترها، هواپیماها و سایر ادوات جنگی را می‌سازیم و این خودباوری را هشت سال دفاع مقدس به ما هدیه کرد.

وی افزود: دشمن به خوبی از توانمندی‌های کشور آگاه است و ارتش نیازی به تبلیغ توانمندی‌های نظامی خود ندارد، بیش از ۱۱۰ خبرگزاری علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، خبرگزاری‌هایی که از طریق دلارهای ایالات متحده آمریکا و صهیونیست‌ها شارژ می‌شوند و اصحاب رسانه ما در برابر این هجمه رسانه‌ای به خوبی مقاومت کرده‌اند.

امیر جهادی برخورد متخصصان اصحاب رسانه را مانع از رسیدن دشمن به اهداف خود در جنگ نرم دانست و اظهار داشت: در جنگ‌ها مهم‌ترین عمل ممانعت از رسیدن دشمن به دستیابی به اهداف خود است و با بصیرت و فعالیت اصحاب رسانه کشور دشمن نتوانسته است به هدف اصلی خود یعنی شکست مقاومت مردم دست پیدا کند و به همین خاطر است که هر روز شاهد حضور مردم بصیر و انقلابی در صحنه‌های مختلف هستیم.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، هشت سال دفاع مقدس را یک پشتوانه فراتر از تجربه توصیف کرد و گفت: روش‌های نظامی و جنگی نسبت به دوران دفاع مقدس دستخوش تغییرات بسیاری شده است و ارتش نیز راهبردها و تاکتیک‌های جدیدی را برای مقابله با دشمن در پیش گرفته است و تغییرات تاکتیکی و پیشرفت‌های نظامی ما امروزه مورد توجه دنیا قرارگرفته است و دفاع مقدس در حقیقت الگوی کشور برای حماسه و مقاومت است.

امیر جهادی اظهارداشت: در جنگ هشت ساله هدف اصلی دشمن تجزیه خوزستان و به دنبال آن تجزیه ایران بود و دشمن سعی داشت با تمام توان به این هدف راهبردی خود دست پیدا کند و مهم‌ترین کاری که ارتش در این راه انجام داد مانع از پیشروی سریع دشمن در کشور و در تک دشمن شد، حملات دشمن در آغاز جنگ بسیار برق‌آسا بود و به همین دلیل لازم بود که سریعاً ارتش مانع از ورود دشمن به کشور شود که بدنه مؤمن، ‌ انقلابی و جوان ارتش به خوبی به این هدف خود دست پیدا کرد.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، تصریح کرد: جنگ نه تنها مقدس نیست بلکه مسئله‌ای است که مورد نفرت همه واقع می‌شود ولی جنگ تحمیلی به خاطر اینکه نماد مقاومت، ایثار و بصیرت مردم و موجب توسعه علم و قدرت کشور شد و به خاطر اینکه دستاوردهای مهم و مقدسی برای کشور داشت نه تنها منفور نیست بلکه جنگی مقدس است.

وی گفت: دفاع مقدس برای ما یک پشتوانه است نه به لحاظ نبرد، چرا که جنگ‌ها در حال تغییر است و قطعاً در نبرد آینده همانند جنگ با عراق نخواهیم جنگید بلکه از راهبرد، تکنیک و تاکتیک‌های جدیدی که دشمن تصور آن را نمی‌تواند کند، بهره خواهیم برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز