خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان؛

پایان مهر، کنگره ۲۵۰۰ شهید نجف آباد در وسعتی عظیم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۶۵

با توجه به اینکه استان اصفهان نقشی بی‌نظیر در دفاع مقدس ایفا کرده است و بیش از ۲۳۸۰۰ شهید را تقدیم میهن کرده است لذا در هفته دفاع مقدس امسال در استان شهید پرور اصفهان۲۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با مسئولیت نیروهای ارتش در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: بسیجیان همواره نقش ویژه و موثری در پیروزی دائمی جبهه نظام اسلامی حق علیه استکبار جهانی داشته‌اند و در حال حاضر هم با حضور هوشمندانه و بصیرت‌گونه خود در عرصه جبهه جنگ نرم علیه استکبار باعثخنثی سازی توطئه‌های دشمن شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار مجتبی فداء، با اشاره به اینکه استان اصفهان نقشی بی‌نظیر در دفاع مقدس ایفا کرده است و بیش از ۲۳۸۰۰ شهید را تقدیم میهن کرده است. لذا درهفته دفاع مقدس امسال دراستان شهید پرور اصفهان۲۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود، افزود: ضرورت دارد که برای پیوند نسل جدید با دستاوردهای دفاع مقدس برنامه‌هایی چون برگزاری یادواره‌های شهدا را در شهرستان‌ها تقویت کنیم.

شبیه سازی عملیات خیبر در باغ فدک

وی با بیان اینکه پیام هفته دفاع مقدس امسال‌‌ همان شعار ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا است، اظهار داشت: یک ششم شهدای روحانی کشور و همچنین یک ششم شهدای دانش آموز کشور متعلق به اصفهان است.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال را برگزاری ۳ نمایشگاه دفاع مقدس در مناطق مختلف اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: امسال این نمایشگا ه‌ها در باغ فدک، ناحیه امام صادق(ع) و ناحیه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

سردار فداء، با بیان اینکه امسال توسط ارتش در محل کوه صفه نمایشگاهی برپا می‌شود و یگان‌های مختلف سپاه در این نمایشگاه حضوری فعال دارند تصریح کرد: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان امسال میزبان رژه و نمایشگاه دفاع مقدس است و یگان‌های مختلف سپاه استان در کنار آنان حضوری قوی و جدی دارند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در نمایشگاه باغ فدک عملیات آبی و خاکی خیبر شبیه سازی شده است گفت: برپایی نمایشگاه با موضوع هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها، همکاری با ارتش جهت برپایی نمایشگاه و ایجاد غرفه توسط یگان‌های سپاه در خیابان صفه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب در سطح نواحی استان با ۶۰درصد تخفیف از دیگربرنامه‌های این هفته است ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نشست‌های بصیرتی، اجرای برنامه‌های آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و داشجویان با روایت‌گری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، یادواره شهید جلال افشار در گلستان شهدا، یادواره اساتید شهید در دانشگاه فرهنگیان از جمله صد‌ها برنامه بسیج و سپاه در هفته دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نیروهای مسلح در سطح استان در ۱۳ رشته و با استعداد۱۲۰۰ نفر، حضور پاسداران، جانبازان و بسیجیان دفاع مقدس در نماز جمعه، غبار روبی مزار شهدا، دیدار بسیجیان و پاسداران با جانبازان آسایشگاههای استان و اکران فیلمهای دفاع مقدس در نواحی بسیج از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردارفداء ادامه داد: همچنین در این هفته راهپیمایی خانوادگی در سطح شهر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در روز جمعه چهارم مهر و مانور فرهنگی دومین حماسه با موضوع «تبیین نقش حماسی زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حوزه جنگ نرم» در روز ششم مهر برگزار می‌شود.

وی از ویزیت رایگان عموم مردم و بسیجیان در روز دوم مهر و اعزام تیمهای پزشکی به مناطق محروم و برپایی ایستگاههای سلامت در نماز جمعه چهارم مهر خبر داد و افزود: اجلاسیه یادواره شهدای روحانی، روز ۲۴ مهر با حضور حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و کنگره ۲۵۰۰ شهید نجف آباد در وسعتی عظیم با حضور یکی از سران کشوری بیست و نهم مهر در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجلاسیه شهدای نجف آباد کار بسیار سنگینی است و بیشترین تمرکز برنامه‌های آن در مجتمع شهید کاظمی خواهد بود البته یکی از برنامه‌های آن دیدار مردم نجف آباد با رهبر معظم انقلاب است.

برگزاری همایش بسیج و رسانه در اصفهان

سردار فداء همچنین به اعزام ۶۰ هزار نفر ار دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی جنوب از ۱۵ مهرماه خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار همایش بسیج و رسانه نیز در اصفهان برگزار می‌شود که زمان برگزاری آن مهر یا آبان ماه خواهد بود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان همچنین درباره علت برگزارنشدن برنامه شبیه سازی عملیات‌های دفاع مقدس درسپاهان شهر گفت: امسال به دلیل آنکه بتوانیم کلیه مناطق شهر برای استفاده از این برنامه حضوری فعال داشته باشند مکان آن را از سپاهان شهر به باغ فدک انتقال دادیم، همچنین به دلیل نبود آب در سپاهان شهر نمی‌توانستیم که شبیه سازی عملیات خیبر را در این منطقه انجام دهیم.

وی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال‌های قبل، ایجاد روحیه همدلی و همکاری بین یگان‌های نیرو‌های مسلح در برپایی هفته دفاع مقدس به صورت متمرکز است.

سردار به آمار شهداهای اصفهان نیز اشاره‌ای کرد و تصریح کرد: تقدیم پنج هزار ۴۸۶دانش آموز، ۵۴۳ طلبه و روحانی، ۲۱۴ معلم و فرهنگی، ۴۹۱دانشجو، ۱۶۵مهندس، یک هزار ۸۶ ورزشکار، ۲۵ پزشک، ۱۸۸ شاعر و هنرمند، ۲۰خبرنگار و رسانه‌ای، ۱۱۷ شهیده زن و ۹۰۰ کارمند شهید، همچنین وجود یک هزار و ۸۵ خانواده دو شهیدی، ۵۹ خانواده سه شهیدی، ۷خانواده چهار شهیدی، سه خانواده پنج شهیدی؛ سه خانواده شش شهیدی و۵۶ شهید اصفهان که خود پدر شهید بوده‌اند گوشه‌ای از حماسه مردم اصفهان در دفاع مقدس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز