خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

تخت فولاد؛ مهم‌ترین میراثفرهنگی ناملموس اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۱۷

وجود بقعه شهدا در تخت فولاد از آثار ارزشمندی است که دارای جاذبه‌ای فرهنگی است.

شهردار اصفهان گفت: تخت فولاد اصفهان یکی از خطه‌های ارزشمند است و همانطور که گفته شده پس از وادی‌السلام، دومین آرامستان مقدس جهان تشیع است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد اذعان داشت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عارف در این مکان آرمیده‌اند که پشتوانه حرکت‌های فرهنگی سنوات گذشته در شهر اصفهان بوده و اینان در حقیقت‌‌ همان رشته‌های تمدن‌سازی هستند که باعثشده‌اند اصفهان امروز نگین دنیای اسلام و شهری باشد که همه به آن افتخار کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در هر قسمتی از تخت فولاد که بروید و با سیره علمای مدفون در این مکان آشنا شوید متوجه سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب می‌شوید بنابراین هر چه بیشتر این خطه را بشناسیم در حقیقت هویت و فرهنگ خودمان را شناخته و طبیعتاً این امر به ما کمک می‌کند تا بتوانیم حرکت‌های آینده را دنبال کنیم.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: هر کدام از افرادی که در این بقعه مدفون هستند توانسته‌اند در فرهنگ و دین ما منشأ اثر خیرات و برکات در زمان خود باشند، آثاری را به وجود آورند، حرکت‌هایی را دنبال کنند و در عین حال ارواح طیبه این‌ها در حقیقت زندگانی هستند که چراغ راه آینده ما را روشن می‌کنند بنابراین آشنایی با سیره علمای تخت فولاد می‌تواند به ما و نسل جوان کمک کند تا چراغی برای راه زندگی آینده داشته باشیم.

وی تخت فولاد را میراثی ارزشمند با جاذبه‌های فرهنگی گردشگری خاص توصیف کرد و گفت: ۴۲ تکیه در تخت فولاد وجود دارد که در هر قسمت از بقعه و آرامگاه‌هایی که وارد شوید و صفات هر کدام از آن‌ها را همان‌طور که در دایره‌المعارف تخت فولاد وجود دارد بررسی کنید با دنیای نهفته‌ای از آموزه‌ها و سبک‌های زندگی دینی آشنا می‌شوید لکن سرگذشت هر کدام از این علما با توجه به سلوکی که طی کرده‌اند قطعاً می‌تواند اثرات فرهنگی مفید خود را داشته باشد.

شهردار اصفهان در پایان با اشاره به وجود قطعه شهدا در تخت فولاد گفت: تداوم فرهنگ اسلامی و انقلابی ما مدیون شهدا، ایثارگران و آزادگانی است که اگر جان‌فشانی آنان نبود ما اکنون اینجا نبودیم بنابراین وجود بقعه این شهدا هم از آثار ارزشمندی است که دارای جاذبه‌ای فرهنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز