خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

پیشگیری از وقوع جرم مدیریت نشود، تلاش قضات نتیجه نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۹۳

پیشگیری ازجرم و نیز کوتاه کردن زمان دادرسی و اجرای احکام و همچنین نظارت بر زیرمجموعه و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، مهم‌ترین موضوعاتی است که در راس برنامه‌های دادگستری قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید برنظارت و کار انقلابی مدیران قضایی استان در جهت پیشگیری از وقوع جرم گفت: این آمدن و رفتن ها دلیل برمغتنم شمردن فرصت‌هاست که باید قدر آن را دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمد خسروی وفا که در جلسه شورای مدیران قضایی استان سخن می‌گفت با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری برای ریاست محترم قوه قضاییه و نیز جلسه دیدار مسوولان عالی قضایی با ایشان، موضوعات مهم راپیشگیری ازجرم و نیز کوتاه کردن زمان دادرسی و اجرای احکام و همچنین نظارت بر زیرمجموعه و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی برشمرد.

وی با اشاره به مورد توجه قرار دادن زندان و جمعیت کیفری که از جمله مسئله مورد توجه است، افزود: پیشگیری از وقوع جرم موضوع مهمی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت و اگر برای پیشگیری از وقوع جرم مدیریت نشود هر چقدر هم قضات و کارمندان متحمل زحمت بشوند، نتیجه نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: اگر مردم و سازمان‌ها بدانند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مدیریت وجود دارد، احساس امنیت بیشتری می‌کنند و به دستگاه قضایی کمک خواهند کرد.

خسروی وفا ضمن تشکر از مدیران قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌ها تلاش بیشتر مدیران دادگستری استان در زمینه اوقات دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی را مورد تاکید قرار داد.

وی مدیریت جهادی و کار انقلابی را در این زمینه، لازمه کاهش آمار کمیتی و افزایش کیفیت عنوان و گفت: اگر دست به دست هم بدهیم خواهیم توانست به یک آمار منطقی و معقول دست پیدا کنیم.

رییس کل دادگستری استان به نمونه‌ای از مسائل حادثشده در استان پرداخت و اضافه کرد: دادستان‌ها برای جلوگیری از برخی اتفاقات و نفوذ افراد سوء استفاده کننده نظارت خودشان را جدی‌تر کنند که نظارت دادستان‌ها عاملی برای مبارزه با فساد است و اگراز ابتدا با فساد مبارزه شود بسیاری از مشکلات شهرستان‌ها و حتی زندان‌ها کمتر خواهد شد.

خسروی وفا به افزایش تعداد ۱۲ قاضی جدید در مجموعه دادگستری اصفهان در چند روز آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد با وجود قضات تازه وارد مشکلات کاهش یابد.

در ادامه جلسه رستگاری معاون قضایی و سرپرست معاون اداری و مالی دادگستری استان اصفهان مطالبی را در خصوص امور مالی دادگستری و همچنین موضوع شوراهای حل اختلاف استان بیان کرد و وضعیت دادگستری استان را به لحاظ اداری و مالی رضایت بخش دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز