خبرگزاری کار ایران

مدیرکل یونسکو ازاستاندار اصفهان درسفر به اصفهان قدردانی کرد:

ایرنیا بوکووا: درسفربه ایران تحت تأثیر اهمیت ویژه دولت به تحقیق وتوسعه درعرصه علم و فناوری قرار گرفتم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۰۴

میراثفرهنگی پارسی میتواند با پویایی خود ایران و تمام بشریت را بهرمند سازد و به ما راه و رسم زندگی در کنار یکدیگر در عرصه تنوع و تفاوت را بیاموزد.

این پیام در شهر یورماه منتشر شده است و ایرنیا بوکووا مدیر کل یونسکوگفته است، بازدید از بناهای باشکوه و آثار تاریخی اصفهان تأثیری فراموش نشدنی در من به یادگار گذاشت تا بتوانم غنای شگفت انگیز میراثفرهنگی پارسی را ارج نهم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی عنوان کرد: غنای شگفت انگیز میراثفرهنگی پارسی مظهر دانش، خرد و مداراگریست.

ایرنیا بوکووا یادآور شد: میراثفرهنگی پارسی میتواند با پویایی خود ایران و تمام بشریت را بهرمند سازد و به ما راه و رسم زندگی در کنار یکدیگر در عرصه تنوع و تفاوت را بیاموزد.

وی افزود: موضوع دیگری که در طول مأموریتم در ایران مراتحت تاثیر قرار داد اهمیت دولت شما به تحقیق و توسعه علمی و ایجاد فضایی مساعدبرای مشارکت زنان و جوانان در عرصه علم و فناوری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارآفرینی زنان و جوانان در عرصه علم و فناوری نیز ستودنی است، تصریح کرد: من شاهد یک نمونه عالی آن در بازدید از شهرک علم و فناوری بودم.

وی تبادل نظر با کارشناسان استانداری اصفهان در زمینه مسائل مورد علاقه طرفین، خصوصا با توجه به اجرای پیشنهادات کمیته میراثجهانی را بسیار مناسب و سازنده دانست.

ایرنیا بوکووا تبادل نظر با کارشناسان و تأکید بر ضرورت و حفظ ارتباط گردشگری پایدار با توسعه شهری در میراثی از جمله مسجد جامع اصفهان را نیز سازنده خواند.

وی انگیزه سفر خود به ایران را دارای بنیان های مستحکمی که از گذشته بنا نهاده شده بود، عنوان کرد و ادامه داد: این سفر با هدف همکاری بیشتر سازمان یونسکو با کشور ایران و خصوصا استان اصفهان در راستای پیشبرد اهداف مشترک پایان یافت.

مدیر کل یونسکو آشنایی با رسول زرگرپور در سفر اخیربه جمهوری اسلامی ایران را مایه خرسندی دانست و افزود: مایلم از میهمان نوازی گرم جنابعالی و همکارانتان از بنده و گروهم در سفر به نصف جهان تشکر نمایم.

وی همچنین از میزبانی سخاوتمندانه استاندار اصفهان در ضیافتی که فرصت مصاحبت با استاندار نیز فراهم آمد، تشکر نمود.

بوکووا ابراز امیدواری نمود که یونسکو همچنان از حمایت مؤثر استاندار اصفهان و استان اصفهان در اجرای فعالیت های متنوع آموزشی، علمی و فرهنگی بهره مند گردد. وی در پایان از طرف خود این اطمینان را داد که از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار ننماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز