خبرگزاری کار ایران

رتبه چهارم گمرکات استان اصفهان در کشور

کد خبر : ۲۰۰۶۵۵

۴۲۱ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار کالا در پنج ماه نخست سال جاری از گمرک استان اصفهان صادر شد.

در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۴۶ قلم کالای صادراتی از استان اصفهان به ۷۵ کشور جهان صادر شد که به لحاظ ارزش ۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایلنا و بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، کالاهای صادراتی از استان اصفهان ۵۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم وزن داشت که از این نظر نیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اداره کل گمرکات استان اصفهان، مقصد عمده کالاهای صادره شده از این استان را کشورهای عراق، امارات، افغانستان، ایتالیا و اسپانیا اعلام کرد.

این اداره کل، بیشترین گروه کالاهای صادر شده از استان اصفهان در مدت یاد شده را چدن، آهن و فولاد، مواد پتروشیمی، فرش، محصولات آهنی و فولادی و شیمی آلی اعلام کرد و افزود: این گروه کالا در مجموع ۷۸ درصد وزن کالاهای صادر شده از استان را به خود اختصاص داده است.

در این مدت تشریفات واردات بیش از ۱۰۷ میلیون و ۶۲۹ هزار دلار کالا به وزن بیش از ۲۲ هزار تن در گمرک اصفهان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۸درصد افزایش داشته است.

این کالا‌ها شامل ۵۶۲ قلم کالا از ۶۰ کشور جهان بود و عمده‌ترین آن‌ها ماشین آلات مکانیکی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات برقی، محصولات آهن و فولاد اعلام شده است. کشورهای امارات، ایتالیا، چین، آلمان و ترکیه از نظر ارزش بیشترین سهم را در صدور کالا به گمرک اصفهان داشته‌اند.

همچنین گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تا پایان مرداد امسال تشریفات امور مسافری بیش از ۲۰۸ هزار نفر را انجام داد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۴ درصد افزایش داشته است.

در پنج ماه سال جاری تعداد ۴۳۳ فقره پرونده مظنون به قاچاق کشف شده توسط سازمانهای دیگر با ارزش بیش از ۱۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان مورد بررسی اسناد، مدارک و پیگیری قرار گرفت.

گمرکات استان اصفهان تا پایان مرداد سال جاری بالغ بر ۳۳۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرد که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز