خبرگزاری کار ایران

امام جمعه فولاد شهر تاکید کرد:

مسجد انسجام اجتماعی گروه‌های گوناگون مردم را تقویت می کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۰۴

مسجد مثل یک نخ تسبیح است، که افراد جامعه را به همدیگر متصل و مسائل و معزلات اجتماعی را کاهش می دهد و باعثارتقاء سطح فرهنگ دینی مردم می شود.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به هفته تکریم و تجلیل از مساجد گفت: بدون تردید مسجد، اصلیترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و بر‌ترین مکان تقویت ایمان و عالیترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت و والا‌ترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است. مسجد زیبا‌ترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته و مهم‌ترین مکان گسترش فعالیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است. مسجد، مقدس‌ترین مکان برای عبادت، نیایش و یاد خداوند متعالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت السلام والمسلمین سید حسین محمودآبادی، با اشاره به اینکه یکی از امور مهمی که در مسجد، این حریم امن الهی، انجام می‌شود، برگزاری نماز جماعت است، اظهارداشت: نماز جماعت، زمینه شناخت افراد و به دنبال آن شناخت نیاز‌ها، مشکلات و همکاری را برای حل مسائل مسلمانان فراهم می‌آورد.

حجت السلام والمسلمین محمودآبادی با تاکید برنقش اجتماعی مسجد گفت: ماهیت مسجد به گونه‌ای است که از یک سو سبب ایجاد ارتباط با خداوند و عالم غیب می‌شود و از طرف دیگر انسجام اجتماعی گروه‌های گوناگون مردم را تقویت می‌کند. این مسئله، از تأثیر شگرف مسجد در تداوم حیات اجتماعی جامعه مسلمانان خبر می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد مکانی است که محله، شهر و کشور را در مقابل تمامی مسائل و معزلات سیاسی – اجتماعی بیمه می‌کند و مسئولین باید توجه ویژه داشته‌ای به عمران و آبادانی آن داشته باشند، اظهار داشت: از همین مساجد بود که انقلاب اسلامی شروع و جوانان ما افتخارات آفریدند.

امام جمعه فولادشهر بیان داشت: به جهت اینکه فولادشهر یک شهر جدید است و مساجد آن قدمت زیادی ندارند، کارکردهایی که مساجد در مکان‌های سنتی دارد هنوز در مساجد فولادشهر مشهود نیست، به همین جهت اهتمام جدی هیات امناء تلاش ویژه امام جماعت و کانون‌های فرهنگی و بسیج را نسبت به امورات فرهنگی می‌طلبد.

حجت السلام والمسلمین محمودآبادی امام جمعه فولادشهر در پایان اشاره‌ای به عملکرد ۱۵مسجد فعال در فولادشهر داشت و اظهار داشت: با وجود همه این مسائل، مساجد فولادشهر از رونق بسیار خوبی برخوردار است و فعالیت آن‌ها در حد مطلوب نیست اما قابل قبول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز