خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت شیمیایی در اصفهان:

اصفهان قطب صنعت قطعات لاستیکی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۷۸

سود بالای سپرده‌های بانکی باعثشده است ارزش کار کردن در نظر مردم پایین بیاید؛ ارزش کار، کارآفرینی و فرهنگ کار گروهی تنزل پیدا کرده و عدم ثبات اقتصادی دلالی را رواج داده است.

عضو هیات مدیره انجمن شیمیایی و سلولزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها باعثشده‌اند شرکت‌های اروپایی مواد اولیه را به صورت مستقیم در اختیار تولیدکننده ایرانی قرار ندهند، گفت: به همین دلیل ما این مواد را از طریق ترکیه و به صورت غیرمستقیم وارد می‌کنیم که باعثافزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا نادری، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مواد اولیه صنعت شیمیایی وارداتی است و ۳۰ درصد از داخل تامین می‌شود، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد نیاز کشوربه قطعات لاستیکی در استان اصفهان تامین می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل مشکلاتی مانند تحریم‌ها و جنگ در عراق، در زمینه قطعات لاستیکی صادرات ندارد و نبود صادرات، تعدیل نیرو به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از نظر کیفیت محصولات ما قابلیت صادرات را دارند و حتی در سال‌های گذشته به انگلستان صادرات داشته‌ایم. با آغاز تحریم‌ها، صادرت کم شد و البته بروکراسی اداری درسازمان‌های مربوط مانند گمرک و هم در کاهش آن تاثیر داشت.

این فعال صنعت شیمیایی از بروکراسی ادارای با عنوان تحریم‌های داخلی یاد کرد و گفت: تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی برای تولید، آسیب به همراه داشته است.

نادری با بیان اینکه سود بالای سپرده‌های بانکی باعثشده است ارزش کار کردن در نظر مردم پایین بیاید، بیان داشت: ارزش کار، کارآفرینی و فرهنگ کار گروهی تنزل پیدا کرده و عدم ثبات اقتصادی دلالی را رواج داده است. به همین جهت از رسانه‌ها می‌خواهیم تا برای فرهنگ سازی در زمینه بالا بردن ارزش کار و کارآفرینی و کار گروهی تلاش کنند.

عضو هیات مدیره انجمن شیمیایی و سلولزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با انتقاد از سختگیری و بروکراسی اداری در واردات دستگاه‌های دست دوم، گفت: در هفت، هشت سال گذشته ماشین آلات به کشور وارد نشده و در حالی که کشورهای اروپایی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند همپای آن‌ها رقابت داشته باشند.

نادری با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای بهبود شرایط اقتصادی، گفت: عمق مشکلاتی که دولت با آن روبروست، زیاد است و در زمینه سیاست خارجی خوب عمل کرده که می‌تواند برای تولید مفید باشد. ثبات اقتصادی هم در یک سال گذشته بیشتر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز