خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان؛

ایستادگی و وحدت شیعه و سنی تنها راه مقابله با جهان کفر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۲۶

تقیه راهبردی اساسی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان بر لزوم وحدت میان مسلمانان تأکید و تقیه را راهبردی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، داعش را زائیده تفکرات افراطی و انحرافی اهل سنت دانست و گفت: در میان شیعیان هم گروه هایی هستند که شبیه داعش عمل می کنند.

وی تصریح کرد: گروه های تندروی شیعه تقیه را ترس معنا می کنند که استدلال اشتباهی است، چرا که امام صادق(علیه السلام) تقیه را دین خود و آباء خود معرفی می کنند، آیا امام معصوم(علیهم السلام) به ترس افتخار می کند و دین خود را دین ترس معرفی می کند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همین رفتارهای افراطی و لعن کردن علنی خلفای اهل تسنن، افرادی چون گروه داعش را تحریک و خشم آنان را بر می انگیزند و عامل قتل و کشتار تعداد زیادی از مسلمانان و شیعیان می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: تنها راهی که می توانیم در برابر جهان کفر ایستادگی کنیم، وحدت شیعه و سنی است و این امر به حدی اهمیت دارد که ائمه معصومین(علیهم السلام) گاهی در جلسه ای که اهل تسنن حضور داشتند حکمی خلاف واقع می دادند، که مبادا میان مسلمانان تفرقه بیفتد.

وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره و اظهار داشت: خداوند مسلمانان را به ایستادگی دعوت می کند و می فرماید، اگر ایستادگی کنید به شما هیچ ضرری نمی رسد جز اینکه مورد آزار قرار می گیرید و اگر با شما وارد جنگ هم شوند، به شما پشت کرده و فرار خواهند کرد.

وی مردم غزه را مصداق آیه شریفه فوق دانست و گفت: هر چند ایستادگی مردم غزه به کشته و زخمی شدن حدود ۱۰ هزار نفر منجر شد، لیکن توانستند بسیاری از شرایط خود را به اسرائیلی ها تحمیل کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد، از ائمه جمعه خواست نه تنها در خطبه های نماز جمعه بلکه در جلسات و منبرهای خود نیز در خصوص فرهنگ سازی مقابله با مواد مخدر تلاش کنند و یک همت همگانی برای مبارزه با این مرگ تدریجی به وجود آورند.

وی از عدم رسیدگی به دفاتر ائمه جمعه شهرستان ها گلایه کرد و اذعان داشت: برخورداری از دفتر، مسؤول دفتر، حداقل امکاناتی است که باید برای خدمت رسانی به مردم برای یک امام جمعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: به حمداله ائمه جمعه هر کجا در امور زندگی با مشکل روبرو شوند، با قناعت و عزت مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت، لیکن آنچه دغدغه آنهاست، ناتوانی از خدمت رسانی به مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز