خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب؛

شورای راهبردی بررسی طرح افزایش جمعیت در استان اصفهان تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۳۵

مکانیزه شدن می تواند مشکلات سازمان ثبت احوال را برطرف کند.

استاندار اصفهان در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اصفهان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رشد جمعیت از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این سیاست‌های ابلاغی، جمعیت باید رشد قابل توجهی را داشته باشد تا نیروی انسانی به عنوان مولفه قدرت، تامین شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید از همه ابزار‌ها و مولفه‌های قدرت استفاده مفید شود، اظهارداشت: نیروی انسانی به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در دهه‌های گذشته، با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و مشکلات ازدواج، سبب شد که به اعتقاد برخی کار‌شناسان کاهش نرخ رشد جمعیت در سیاست‌ها اجرایی شود.

استاندار اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر سیاست‌های رشد جمعیت مبنای بسیاری از برنامه ریزی‌های کشور قرار گرفته است و باید در کنار این افزایش نرخ، مقدمات و الزامات آن از جمله آموزش، بهداشت و اشتغال نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، شورای راهبردی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در استان اصفهان تشکیل شده است، تصریح کرد: این شورا با شرکت مسئولین دستگاه‌های مختلف در رابطه با اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغ شده طرح‌ها و برنامه‌های خود را در استان اصفهان آماده خواهد کرد و در همین راستا منتظریم که مصوبهٔ مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.

رسول زرگرپور تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان می‌تواند برای اجرایی شدن هرچه بهتر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کمک کننده باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان گفت: از استان اصفهان به عنوان استانی که در مسیر تراز اولی در حرکت است انتظار می‌رود که این سیاست‌ها با قدرت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

زرگرپور خاطر نشان کرد: استان اصفهان در بسیاری از بخش‌ها دارای رتبهٔ اول است و باید در خدمات ثبت وقایع حیاتی نیز رتبه اول را داشته باشد.

وی از بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها، نیروی انتظامی، شورای شهر و سایر نهادهایی که با ثبت احوال تبادل کاری دارند خواست تا همکاری‌های خود با این اداره را گسترش دهند.

زرگرپور بیان داشت: یکی از اصلیترین امور حکومتی تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد جامعه است و از این رو اهمیت ثبت احوال بر همگان روشن و مبرهن است.

وی به صدور شناسنامه‌ها و کارت ملی هوشمند در استان اشاره کرد و افزود: مقدمات این کار فراهم شده است و برای افراد بالای ۱۵ سال که باید شناسنامهٔ عکسدار برای آن‌ها صادر گردد، شناسنامه مکانیزه تحویل داده می‌شود.

زرگرپور از صدور کارت هوشمندملی برای افراد خاص خبرداد و گفت: مدیریت این مجموعه باید آمادگی کامل را برای صدور کارت هوشمند ملی برای کل جمعیت استان داشته باشد که در زمان ابلاغ این دستورالعمل طبق زمانبندی مشخص اقدام به تحویل کارت هوشمند ملی کند.

استاندار اصفهان در پایان افزود: با مکانیزه شدن سیستم ثبت احوال، بسیاری از مشکلات در این خصوص برطرف شده است و تحول قابل قبولی در سیستم بوجود آمد که امیدواریم این تحول به مرحلهٔ نهایی خود برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز