خبرگزاری کار ایران

در شب‌های قدر امسال رقم خورد:

آزادی ۶ زندانی توسط اداره اوقاف استان اصفهان / / تفاهم نامه اوقاف و اداره کل زندان‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۹۹

در اولین شب از لیلی قدر؛ در برنامه زنده یک شهرضیافت از سیمای اصفهان، پنج زندانی که از فعالان قرآنی بوده‌اند آزاد شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۶ زندانی قرآنی در اولین روز از شب‌های قدر، توسط اداره کل اوقاف اصفهان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حامد جعفرزاده اظهار داشت: در اولین شب از لیلی قدر؛ در برنامه زنده یک شهرضیافت از سیمای اصفهان، پنج زندانی که از فعالان قرآنی بوده‌اند آزاد شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مراسمات اجرا شده در روز نزول رحمت و برکت الهی اشاره کرد و ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی اصفهان، حضور در برنامه یک شهر ضیافت در سیمای اصفهان و شرکت در مراسمات لیالی قدر در آستان مقدس امامزادگان سید محمد خمینی شهر و نرمی از مراسماتی بود که با حضور معاون محترم فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرا شد.

وی متذکر شد: پس از برگزاری محفل انس با قرآن کریم و مراسم جزء خوانی در زندان حجت الاسلام احمد شرفخانی با پرداخت بدهی یک زندانی جرائم غیر را آزاد نمود.

جعفر‌زاده افزود: پس از این ویژه مراسم تفاهم نامه‌ای فی مابین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اداره کل زندان‌ها منعقد شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، ارتقاء فرهنگ قرآنی در اقشار مختلف جامعه منعقد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را بیان کرد و گفت: اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ، نشر معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه گروههای هدف(مددجویان و خانواده) و نیز اجرای طرح‌های آموزشی - تربیتی جهت اصلاح و بازگشت مددجویان جامعه از جمله اهداف انعقاد این قرار داد است.

جعفرزاده موضوع اصلی تفاهم نامه را بیان کرد و ادامه داد: همکاری در خصوص اجرای برنامه فرهنگی قرآنی در سطح زندان‌های استان اصفهان، همکاری و تعامل در خصوص اجرای طرح حفظ قرآن کریم بر اساس شناسه‌های ابلاغی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، همکاری و تعامل جهت اجرای مسابقات قرآن کریم شامل قرائت، حفظ، مفاهیم تخصصی، تواشیح، ابتهال و اذان، همکاری و تعامل جهت اجرای محافل انس با قرآن کریم در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان و هفته وقف، همکاری و تعامل در خصوص اعزام مبلغ جهت برنامه‌های سوگواره یاس نبوی(ایام فاطمیه)، ضیافت الهی(ماه رمضان)، طرح اوقات، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی، تشکیل کمیته مشترک و همکاری و ارائه پیشنهادات کار‌شناسی شده، جهت ایجاد وقف جدید با موضوع کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان از جمله موضوعات اصلی این تفاهم نامه بود.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه ادارات مذکور مواردی را متعهد شده‌اند گفت: اداره کل زندان‌های استان اصفهان شناسایی و جذب کارکنان، مددجویان و خانواده‌ها جهت شرکت در طرح ملی حفظ قرآن به میزان پنج هزار نفر و نیز معرفی آنان در مسابقات قرآن کریم، همکاری با اوقاف جهت آماده سازی فضای ماسب جهت برگزاری مراسم قرآنی در سطح زندان‌های استان را طی این تفاهم نامه متعهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این اداره کل متعهد شد مربیان طرح ملی حفظ را تامین و هزینه‌های آن را برابر دستورالعمل ابلاغی پرداخت و برای قبول شدگان طرح مدرک حفظ صادر و نیز جوایز نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی را تامین نکند.

وی بیان داشت: این تفاهم نامه در برنامه زنده یک شهر، ضیافت فی مابین حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و رمضان امیری مدیر کل زندان‌های استان ردو بدل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز