خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف استان اصفهان؛

حفظ قرآن باید در جامعه با جدیت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۲۶

با توجه به اهمیت کاربردی شدن آموزه‌های قرآن در زندگی، طرح ملی حفظ قرآن باید با جدیت انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قرآن کریم، عامل اصلی هدایتگر و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و انس با قرآن، راهی برای ارتباط با این کتاب و آشنایی با معارف آن است.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام رضا صادقی تصریح کرد: حفظ قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، طرح ملی حفظ قرآن باید با جدیت انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم، دوره‌ها و کلاس‌های طرح ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود، ادامه داد: قرآن کریم به عنوان اساسی‌ترین منبع شناخت معرفت دین، باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از روش‌های کسب معارف قرآن کریم، حفظ آیات قرآن است که با توجه به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن در سطح کشور، این مهم باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: از دیدگاه اسلام، قرآن، ارزشمند‌ترین ثروت فرهنگی است و غنای فرهنگی در زندگی از برکات حفظ قرآن کریم است.

وی از برگزاری محافل قرآنی و جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی درجامعه این برنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز