خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان:

یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن و عترت در اصفهان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۱۳

یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن و عترت با عنوان «سبک زندگی قرآنی» با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان گشایش یافت.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن و عترت اصفهان اظهار داشت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ اگر در جامعه‌ای قرآن رواج پیدا کند و انس با قرآن زیاد شود، ‌زمینهٔ عمل به قرآن هم به وجود خواهد آمد.

به گزارش ایلنا، استاندار اصفهان افزود: بر همین اساس نمایشگاه سراسری قرآن و عترت می‌تواند زمینهٔ عمل به قرآن را در جامعه فراهم کند و تحقق این مهم نتیجه مطلوب و ایده آل برگزاری چنین نمایشگاهی است.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر در جهان اسلام ‌ اظهار داشت: امروز دنیای اسلام با وجود دشمنانی‌های آگاهانه یا جاهلانه‌ و افراطی گری‌های فرقه‌های ضاله خصوصا وهابیت و تکفری‌ها و همچنین حمایت استکبار جهانی و صهیونیسم، در موقعیت خاصی قرار داشته و بیشترین ضربه به آن وارد شده است.

زرگرپور ادامه داد: در چنین شرایطی بدیهی است که ضرورت تمسک بیش از پیش به این انوار مقدس، توجه به آن و عمل به دستورات آن بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: نشان دادن نمادهای قرآنی و دینی با محتوای ارزشی که داراست، ‌ یک حرکت بسیار ضروری و در عین حال زیبا است.

مدیر ارشد استان افزود: این حرکت ارزشمند زمینه آشنایی اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان را با این گنجینه‌های عظیم معنوی فرآهم کرده و بدون شک اگر این آشنایی توأم با انس و شناخت باشد، ‌زمینه ساز اطاعت خواهد بود.

وی دلیل استمرار انقلاب اسلامی را نفوذ عمیق قرآن در جامعه دانست و تصریح کرد: در جامعه اسلامی، پیوند‌ها و باورهای دینی تعمیق یافته در وجود افراد، موجب وحدت و همدلی است.

زرگرپور افزود: هر چه تمسک به باورهایی که نشأت گرفته از روح قرآن و عترت است بیشتر باشد، روح وفاق در جامعه بیشتر خواهد بود.

یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن و عترت با عنوان سبک زندگی قرآنی از ۱۸ تا ۲۴ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان واقع در پل شهرستان برای بازدید عموم دایر است.

این نمایشگاه در ۶ زیرشاخهٔ قرآن و هنر، قرآن و تکنولوژی، قرآن و عترت، قرآن و خانواده، نشر و قرآن و سبک زندگی فعالیت می‌کند و ۱۳۵ مرکز و مؤسسه قرآنی منتخب در آن حضور دارند.

در حاشیه این نمایشگاه از یک جلد قرآن چهل ورقی که توسط مددجویان ندامتگاه مرکزی اصفهان، به شیوه‌ای هنرمندانه بر روی چوب حکاکی و نوشته شده بود، توسط زرگرپور استاندار اصفهان، آیت اله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولین رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز