خبرگزاری کار ایران

به دنبال تشدید بحرانی کم آبی در اصفهان؛

آب مشترکان پرمصرف موقتاً قطع خواهد شد

کد خبر : ۱۸۲۶۵۲

با توجه به بالا رفتن درجه هوای اصفهان و افزایش میزان مصرف آب، آب مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه شرایط آبی کل کشور از جمله کلانشهر اصفهان مطلوب نیست و به نوعی در وضعیت بحران قرار دارد تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش درجه هوای اصفهان به ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد در روزهای اخیربه طور قطع میزان مصرف آب در استان اصفهان بیشتر می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ هاشم امینی اظهار داشت: این افزایش میزان مصرف با توجه به کمبود تأمین آب و در مدار بهره برداری قرار گرفتن تمام منابع آبی مسئولان امر را جهت تأمین آب شرب با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات ستاد مقابله با خشکسالی مشترکان پرمصرف شناسایی شده اند افزود: در این راستا به این مشترکان اخطار داده و نسبت به قطع موقت آن اقدام کردیم و تا اوایل تیرماه بیش از ۷ هزار اخطار به مشترکین پرمصرف داده ایم.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: این مشترکین پرمصرف نه فقط در بخش خانگی بلکه در بخش های اداری، بیمارستان ها و مراکز دولتی هستند این درحالیست که برخی از مشترکان پرمصرف از جمله بیمارستان ها برنامه ریزی هایی را نسبت به صرفه جویی آب در ساعات مختلف انجام داده اند.

امینی خاطرنشان ساخت: به رغم تلاش هایی که شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جهت مدیریت تقاضای آب دارد آنچه مسلم است میزان محدود منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا است به طوریکه می توان گفت هم اکنون میان عرضه و تقاضای آب تعادل وجود ندارد.

وی از مردم خواست به رغم افزایش دما و با آغاز ماه مبارک رمضان که موجب تغییر در زمانهای پیک های مصرف آب در سحر و افطار می شود با شرکت آب و فاضلاب در مدیریت مصرف آب هم گام و همراه باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز