خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

صائب پژوهان، صائب را بهتر به مردم بشناسانند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۳۸

برگزاری بزرگداشت صائب می تواند نقطه آغازی برای فهم بیشتر و بهتر ادبیات باشد تا شعر فارسی به عنوان بلندترین آواز بشریت بر تارک عالم بدرخشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان دردومین همایش بزرگداشت صایب گفت: ادبیات صائب توانایی کشش و جذب انسان‌های زیادی را به سمت خود دارد و لازم است در اینجا به صایب پژوهان خداقوت بگویم و از آنان می خواهم به پژوهش درباره صائب ادامه دهند و صائب را بهتر به مردم معرفی نمایند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ حجت السلام والمسلمین محمد قطبی تصریح کرد: در ادبیات فارسی طیفی از شعرا وجود دارند که به دلیل ظرافت‌های فنی و حکمت‌هایی که در اشعارشان به کار برده‌اند دایره‌ای وسیع از مخاطبان جهانی پیدا کرده‌اند این شاعران به عنوان سرحلقه‌های ادبیات شناخته می‌شوند و سبب حفظ ادبیات می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم برگزاری بزرگداشت صائب نقطه آغازی برای فهم بیشتر، معرفت بهتر باشد تا شعر فارسی به عنوان بلندترین آواز بشریت بر تارک عالم بدرخشد.

حجه السلام والمسلمین قطبی افزود: شعر نقش بسیار مهمی در آفرینش تمدن دارند و با هر تمدنی گره خورده‌ است، بنابراین یکی از راه‌های پیشرفت هر جامعه شعر و ادبیات بوده و باید کاری کنیم که ستارگان شعر و ادبیات بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

گفتنی است دومین بزرگداشت صائب با حضور جمعی از مسوولان، شعرا، هنرمندان و نویسندگان در جوار آرامگاه صائب برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز