خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

سرمایه گذاری در بخش گردشگری زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۷۷

مبانی اقتصاد مقاومتی چیزی جز استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی برای افزایش درآمد و رفاه اجتماعی مردم و رشد و توسعه کشور نیست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کاروانسرای عباسی با اشاره به مبانی اصول اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی چیزی جز استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی برای افزایش درآمد و رفاه اجتماعی مردم و رشد و توسعه کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان اصفهان را در سه عرصه میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پیشتاز عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولین استان اصفهان باید این رادر نظر بگیرند که در کنار کشاورزی و دیگر صنایع استان، صنعت گردشگری نیز می تواند به پیشبرد اقتصاد این استان پهناور کمک کند.

مسعود سلطانی فر افزود: سازمان گردشگری و صنایع دستی کشور تسهیلات ویژه ای را برای ساخت هتل و مناطق گردشگری در استان اصفهان در نظر دارد زیرا استفاده از ظرفیت های گردشگری این استان می تواند صنعت گردشگری کل کشور را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی کشور ها در بخش گردشگری سرمایه گذاری های زیادی انجام می شود، از سرمایه گذاران ایرانی نیز دعوت کرد تا برای بازسازی و ساخت میراثفرهنگی باقی مانده از زمان های گذشته که در گذر زمان چهره خود را از دست داده اند سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم صنعت گردشگری را بیش از پیش در ایران گسترش دهیم.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: رویکرد سازمان گردشگری و صنایع دستی در صنعت گردشگری این است که بتوانیم علاوه بر بناهای نفیسی که در یونسکو ثبت شده، بناهای دیگر را برای کاربرهای مختلف بازسازی کنیم.

وی مهمترین ثمره این گونه سرمایه گذاری ها را ایجاد اشتغال دانست و گفت: با توجه به اینکه مشکل بیکاری در تمامی کشور وجود دارد، بازسازی این بنا ها با کاربری های مختلف مانند کاروانسرای عباسی که اکنون با کاربری مجتمع خدماتی بین راهی فعال است می تواند مشکل بیکاری بسیاری از جوانان این استان را حل کند.

عاملی سرمایه گذار این طرح نیز در این مراسم با اشاره به اینکه: متاسفانه کار اداری برای ما مانند تونل وحشت است زیرا مسئولان اجرایی و ادارت برای صدور مجوز با ما همکاری نمی کردند و این مسئله باعثشد برای تکمیل این طرح زمان بیشتری را صرف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور ما عدم اشتغال است و راه اندازی این پروژه ها می تواند نیمی از این مشکلات را حل کند و برای به نتیجه رسیدن برنامه ریزی های انجام شده همکاری تمامی مسئولین دولتی با بخش خصوص الزامی است.

وی هزینه بهره برداری از طرح بازسازی کاروانسرای عباسی را ۲/۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی و توسعه طرح کلی این مجتمع بازیر بنای ۳۵۰ هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان، علاوه براینکه می توانیم در آینده ای نزدیک ۷ هزار شغل برای جوانان ایجاد کنیم، دروازه ورودی اصفهان نیز با احداثیکی از مهمترین و بزرگترین زیر ساخت های گردشگری در کشور احیا خواهد شد.

گفتنی است مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کاروانسرای عباسی یکی از بناهای باستانی اصفهان که در ۳۵ کیلومتری جاده اصفهان – دلیجان واقع شده است با حضورمهندس سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه شهرسازی، امانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان، استاندار اصفهان؛ رئیس شورای شهر اصفهان و جمعی از مسئولان استانی رسما به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز