خبرگزاری کار ایران

وزیر راه وشهرسازی در اصفهان تاکید کرد:

احداث۱۵ هزار کیلومتر خط آهن را در دستور کار داریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۸۳

۱۰ هزار کیلومتر خط آهن را در پیوست قانونی داریم و نیازمند سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل نیز برای بهبود وضعیت خط آهن موجود هستیم لذا در مجموع حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط آهن را در برنامه داریم.

وزیر راه وشهرسازی درآئین انعقاد تفاهنامه خط ریلی UIC۶۰ در شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: توسعه راه آهن و شبکه های ریلی در اولویت برنامه های کشور قرار دارد و دراین راستا احداثحدود ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن جهت احداثشبکه های راه آهن جدید و بهبود و افزایش کارایی شبکه های موجود در دست اقدام می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس آخوندی افزود: با توجه به اینکه هر کیلومتر راه آهن نیاز به ۱۲۰ تن ریل دارد بنابراین جهت احداث۱۵ هزار کیلومتر راه آهن جدید، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن ریل نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ‌ اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر، ‌ریل مورد نیاز راه آهن را مطابق استاندارد های بین المللی تولید کند، ما نیز متعهد به خرید این محصول هستیم و لذا بازار خوبی برای این محصول ذوب آهن در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می سازد.

وزیر راه وشهرسازی، وحدت، ‌همدلی و تعامل مناسب بین بخش های مختلف کشور را عامل توسعه سریع کشور و ایجاد افقی روشن پیش روی ملت ایران دانست و ادامه داد: چون حجم حمل و نقل شرکت فولاد زیاد است باید تلاش شود تا بخش عمده حمل و نقل ریلی شود.

آخوندی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه راه آهن و خطوط ریلی از اولویتهای این وزارتخانه است بیان داشت: ما ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن را در پیوست قانونی داریم و نیازمند سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل نیز برای بهبود وضعیت خط آهن موجود هستیم لذا در مجموع حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط آهن را در برنامه داریم.

وی همچنین در خصوص طرح های مختلف مسکن از جمله لیزینگ و یا مسکن اجتماعی که از سوی این وزارتخانه پیشنهاد شده و اینکه می تواند پاسخگوی حل مشکل کشور در این حوزه باشد یا خیر، بیان داشت: کارایی طرح های مختلف مسکن را باید کارشناسان تشخیص دهند اما هیچ کدام از این طرح ها فراگیر نیست.

وی افزود: به عنوان مثال طرح مسکن اجتماعی برای گروه های کم درآمد بوده و مربوط به همه اقشار جامعه نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع مسکن از سوی این وزارتخانه، بیان داشت: متاسفانه این طرح ها به گونه ای در مطبوعات منتقل شده که طرح مسکن اجتماعی برای همه است در حالی که فقط برای اقشار کم درآمد است.

وی به طرح لیزینگ مسکن اشاره کرد و گفت: لیزینگ مسکن مدلی از طرح های تامین مالی بخش مسکن است و سازمان بورس اوراق بهاداربه دنبال آن بوده و این مدل تامین مالی را مطرح کرد.

آخوندی تاکید کرد: در هر صورت برای مسکن نیاز به انواع مدل های مالی از جمله صندوق پس انداز و تسهیلات مسکن، بازار رهنی و سیستم های صندوق مستقلات و لیزینگ داریم که اینها از سوی نهادهای مالی حوزه مسکن مطرح می شوند و هر کدام می تواند مشتری خاص خود را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز