خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلام مؤسسه معتبر رتبه بندی تایمز؛

رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در میان یکصد دانشگاه برترآسیا ۱۰ پله ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۴۷

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۲۰۱۴ ضمن قرارگیری مجدد در میان یکصد دانشگاه برتر قاره آسیا و سه دانشگاه برتر ایران، نسبت به سال گذشته ۱۰ پله ارتقاء رتبه یافته است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) گفت: رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های بین المللی رتبه بندی دانشگاه ها است که در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ برای اولین بار ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا را بر اساس روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز منتشر کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ جعفر مهراد با اشاره به بهره گیری این مؤسسه از شاخص های به کار گرفته شده در رتبه بندی سال گذشته در رتبه بندی ۲۰۱۴-۲۰۱۳ اظهار داشت: در دومین رتبه بندی آسیایی این مؤسسه که در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۴(۲۸ خرداد ۱۳۹۳) منتشر شد حضور دانشگاه های صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان قابل توجه است.

وی افزود: تایمز دانشگاه های کشورهای جهان را منطقه بندی و برترین دانشگاه های هر منطقه را بر اساس شاخص های تدریس(محیط یادگیری) به ارزش ۳۰ درصد، پژوهش(حجم، درآمد، شهرت) به ارزش ۳۰ درصد، استنادها(تأثیر پژوهش) به ارزش ۳۰ درصد، درآمد صنعتی(نوآوری) به ارزش ۲.۵ درصد و چشم انداز بین المللی(نیروی انسانی، دانشجویان و پژوهش) به ارزش ۷.۵ درصد از نمره کل رتبه بندی می کند.

گفتنی است: دانشگاه صنعتی اصفهان که اخیرا و در رتبه بندی دانشگاه های برتر با عمر کمتر از ۵۰ سال جهان این مؤسسه در سال ۲۰۱۴ با کسب رتبه ۹۲، به همراه دانشگاه صنعتی شریف بعنوان ۱۰۰ دانشگاه برتر جوان زیر ۵۰ سال قدمت جهان معرفی شده بود، در رتبه بندی جدید دانشگاه های برتر آسیا با صعود ۱۰ پله ای نسبت به رتبه بندی سال ۲۰۱۳ و کسب رتبه ۸۵، بیشترین ارتقاء رتبه را نسبت به دیگر دانشگاه های برتر ایران به دست آورد.

در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف با رشد پنج پله ای در جایگاه ۳۷ و دانشگاه علوم پزشکی تهران با کاهش ۲۱ پله ای در جایگاه ۸۳ آسیا قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز