خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان در دیدار با صنعتگران عنوان کرد:

صنعتگران برای مرتفع شدن مشکلات اقتصادی جهادگونه عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۸۳

حرکت جهادی لازمه اصلاح ساختار اقتصادی کشور است در این راستا لزوم همراهی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور با دولت یک ضرورت مهم است.

امام جمعه اصفهان در دیدار با صنعتگران این استان با اشاره به اینکه صنعتگران برای مرتفع شدن مشکلات اقتصادی، جهادگونه عمل کنند ادامه داد: عدم هماهنگی دستگاه های مختلف در برخورد با صنعتگر مشکلات آن ها را دو چندان کرده است لذا باید مردم و مسؤولان بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، ملی فکر کنند و جهادی عمل کنند، تا این مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار اعضای ستاد برگزاری روز صنعت و معدن استان بر لزوم همراهی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور با دولت تأکید کرد و گفت: دولتمردان کارگزاران حکومت اسلامی هستند و اگر کسی به عمد در راستای تخریب این نظام قدمی بردارد، خائن به اسلام است.

وی خانه صنعت و معدن را عقل منفصل صنعت استان دانست و اظهار داشت: باید در این خانه به گونه ای فکر و عمل کنید که باعثرونق اقتصاد و صنعت استان و بلکه کشور شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری حرکت جهادی را لازمه اصلاح ساختار اقتصادی کشور دانست و گفت: همانطور که در زمان جنگ به صورت مردمی موفق به اتمام جنگ شدیم در حل مشکلات اقتصادی کشور نیز باید دست در دست هم دهیم و جهادگونه در راستای مرتفع شدن مشکلات اقتصادی گام برداریم.

وی تصویب سیاست های تشویقی در برخورد با صنعتگران را یکی از راه های کم شدن مشکلات اقتصادی برشمرد وافزود: اعطای رایگان زمین های بایر، اعطای وام کم بهره و معافیت مالیاتی تا ۵ سال اول راه اندازی واحد صنعتی از جمله اقدامات تشویقی است که دولت می تواند برای رونق اقتصاد کشور در نظر گیرد.

وی ورود افراد با سرمایه کم به عرصه صنعت را یکی دیگر از مشکلات اقتصاد کشور دانست و گفت: افرادی که سرمایه کافی برای راه اندازی یک واحد صنعتی ندارند، به عرصه صنعت وارد شده و پس از ناتوانی در بازپرداخت اقساط وام های دریافتی از بانک ها، هم خودشان و هم دولت را دچار مشکل می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان، یکی دیگر از مشکلات عرصه اقتصاد را رشد بی رویه بانک های خصوصی دانست و اظهار داشت: زمانی که این بانک ها با ورود به فضای دلالی مانند خرید و فروش دلار و سکه، سودهای بالاتری به مردم می دهند، سرمایه بانک های دولتی خالی شده و منبعی برای اعطای وام به فعالان اقتصادی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز