خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی - امنیتی دادستان کل کشوردر اصفهان تاکید کرد:

فهم مشترک از مسائل فرهنگی در بین قوای سه گانه ی نظام؛ ضروتی برای هم افزایی در جبهه فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۰۲

فرهنگ صحیح در نظام اسلامی، فرهنگی است که با مبانی اسلامی، منطق و عقل و خرد، همسان و همگان باشد و اگر چنین فرهنگی در جامعه تحقق پیدا کند، آن جامعه به سمت رشد اقتصادی و رفاه و آزادی حرکت خواهد کرد.

معاون سیاسی - امنیتی دادستان کل کشور در نشست تخصصی مدیران فرهنگی اصفهان که به همت این ستاد برگزار شد، گفت: امروز ایران اسلامی تنها کشوری نیست که تهاجم فرهنگی را یک مسأله جدی و واقعی می داند، بلکه تمام کشورهای غیر اروپایی و غیر آمریکایی و حتی اروپایی ها در مقابل فرهنگ مهاجم آمریکایی ها و بر سر مسأله فیلم و امور هنری، فریاد برآورده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی بختیاری، همچنین با عنایت به فرامین و تاکیدات مقام معظم رهبری، مسأله فرهنگ را برای هر جامعه بشری یک مسأله حیاتی برشمرد و گفت: فرهنگ صحیح در نظام اسلامی، فرهنگی است که با مبانی اسلامی، منطق و عقل و خرد، همسان و همگان باشد و اگر چنین فرهنگی در جامعه تحقق پیدا کند، آن جامعه به سمت رشد اقتصادی و رفاه و آزادی حرکت خواهد کرد.

استاندارد اسبق اصفهان با ذکر این نکته که با توجه به اهمیت حقیقتی که نامش فرهنگ جامعه است و با توجه به این که اگرما این مجموعه بنای فرهنگی را مهندسی و از آن حراست و حفاظت نکنیم، عوامل گوناگون تأثیرگذار در فرهنگ، قسم نخورده‌اند که چون ما کاری نمی‌کنیم، آنها هم کاری نکنند نه، آنها اثر خودشان را می‌گذارند و کار خودشان را می‌کنند، افزود: دغدغه به حق مقام معظم رهبری فرهنگ این مرز و بوم است و آنچه که امروزه شاهد هستیم حاکی از کم کاری و کم توجهی است.

بختیاری؛ با تاکید براینکه دشمن در عرصه نظامی مأیوس شده ولی در عرصه فرهنگ به نابودی کشور و نظام جمهموری اسلامی دلخوش کرده، گفت: بسترهایی همچون فضای مجازی امروزه تهدیدات و فرصتهای بسیاری را متوجه جوانان و جامعه ایران کرده و برای گذر این ابتلائات باید متخصصین متعهد و صاحبنظران این عرصه به سرعت وارد میدان عمل شوند.

وی لزوم تبیین و تعیین فهم مشترک و قرائتی واحد از مسائل فرهنگی در بین قوای سه گانه ی نظام را، ضروتی حقیقی برای هم افزایی هرچه بیشتر پتانسیل های نظام در جبهه فرهنگی برشمرد و گفت: برای موفقیت در جبهه فرهنگی باید نقشه راه و استراتژی کلان فرهنگی داشت و بهترین منبع برای این منظور فرامین مقام معظم رهبری است.

محمد علی احمدی، رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت عمومی آحاد مردم در تذکرلسانی به مرتکبین منکرات، گفت: طبق فرموده معظم له، باید به سمتی حرکت کنیم و چنان فضایی ایجاد شود که ده نفر به یک نفر تذکر بدهند، نه آنکه یک نفر بخواهد به ده نفر تذکر بدهد و اگر این محقق شد یقین بدانید که جامعه به سمت صلاح و اصلاح می رود.

وی با توجه به افزایش آمار تعدی و ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار رسیدگی عاجل به مراحل قانونی تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: تا تحقق این امر، می بایست قوانین حمایتی لازم تکمیل و بر اجرای آن تاکید و تشدید گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز