خبرگزاری کار ایران

فرمانده هوانیروز ارتش در آئین تودیع و معارفه فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز اصفهان:

با آموزش‌های منظم و راهبردی در هوانیروز؛ این نیرو در بهترین شرایط دفاعی به سر می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۱۷

آئین تودیع و معارفه فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان با حضور فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار شد.

فرمانده هوانیروزارتش در آئین تودیع و معارفه فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز اصفهان ضمن گرامیداشت مقام والای شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به ویژه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات، گفت: ماموریت های هوانیروز فقط به دوران جنگ محدود نمی شود و این یگان در زمان صلح نیز ماموریت های ویژه خود را بر دوش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، میر سرتیپ دوم هوشنگ یاری، با اشاره به رزمایش سوم خرداد ارتش در منطقه نصرآباد اصفهان، اظهار داشت: آمادگی نیروهای پر تلاش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش بر همگان روشن شد.

امیر یاری، به رضایت کامل فرماندهی نزاجا از هوانیروز اشاره کرد و گفت: ایمنی در پرواز، رعایت استانداردهای پرواز، تعمیر و نگهداری تجهیزات پروازی و آموزش خلبانان و مهندسان فنی دراولویت هوانیروز می باشد.

وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هوانیروز یک یگان نظامی جوان و تازه کار بود، اظهار داشت: مستشاران آمریکایی هنگام خروج از ایران معتقد بودند که ایرانی ها نمی توانند هوانیروز را پا برجا نگه دارند اما به کوری چشم دشمنان امروز با دانش و تکنیک جوانان این مرز و بوم، هوانیروز در بهترین شرایط خود به سر می برد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ماموریت‌های هوانیروز و با بیان اینکه این نیرو بیش از ۱۸ نوع ماموریت دارد، تاکید کرد: این نیرو هم ماموریت جنگی و هم ماموریت غیرجنگی دارد یعنی اینکه در زمان صلح نیز هوانیروز ماموریت دارد، این نیرو همه روزه در گوشه‌ای از مملکت در حال انجام ماموریت است.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس عملیاتی نبوده که هوانیروز در آنجا حضور نداشته باشد، ادامه داد: پس از جنگ نیز در هر جای کشور و هر مکانی که صعب‌العبور باشد نشانی از این نیرو وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت هوانیروز در حال حاضر افزود: زمانی که از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی سوال شد وضعیت هوانیروز در حال حاضر به چه شکل است وی گفت من از نمره صد به این نیرو همه صد نمره را می‌دهم. که این موضوع نشان دهنده این است که ما ماموریت‌های خودمان را به خوبی انجام داده‌ایم، اما باز هم به این وضعیت اکتفا نمی‌کنیم چراکه تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: در هوانیروز ۴ رکن ایمنی پرواز، استاندارد پرواز، تعمیر و نگهداری و آموزش وجود دارد و اگر این ۴ رکن اساسی وجود نداشته باشد این نیرو نمی‌تواند ماموریت‌های خودش را به خوبی انجام دهد.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هر یک از ماموریت‌های هوانیروز مستلزم داشتن یک آموزش بسیار خوب است گفت: آموزش در هوانیروز مستقل است و آن‌هم به دلیل اهمیت و احترامی است که برای آموزش قائل هستیم.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش شهید وطن‌پور اصفهان از یک سابقه ۴۰ ساله برخوردار است و پس از اینکه مستشاران هم از کشور رانده شدند توانست روی پای خودش بایستد.

یاری با اشاره به شهدای مرکز آموزش هوانیروز ادامه داد: شهید قاسمی یک استاد خلبان بالگرد کبری بود که در مرکز آموزش مشغول آموزش بود اما زمانی که در کردستان ناامنی شد وی به صورت داوطلب در این منطقه حضور یافت که بالگردش مورد اصابت قرار گرفت و اسیر شد و در اسارت نیز وی را شهید کردند و این سابقه درخشان مرکز آموزش است.

وی تاکید کرد: هوانیروز یک نیروی جوان بود که به رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشت و این ماموریت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار که شرفیاب مقام معظم رهبری شدیم وی از این نیرو رضایت داشت و این نشان دهنده این است که ما بخشی از کارهای خودمان را موفق به انجام شده‌ایم که از این بابت باید خدا را شاکر باشیم.

حائز اهمیت است در این مراسم از زحمات سرتیپ دوم خلبان جمشید اسماعیلی، فرمانده قبلی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور تقدیر و سرهنگ خلبان مجتبی روحانی به عنوان فرماندهی این مرکز منصوب شد.

شایان ذکر است مرکزآموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان تنها مرکز آموزش خلبانی بالگرد کشور است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز