خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای عشایر استان اصفهان مطرح شد؛

گسترش آموزش، ‌ بهداشت و راه های ارتباطی لازمه پیشرفت زندگی عشایر است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۵۶

توسعه فعالیت های عشایر، افزایش تولیدات، ایجاد فرصت های شغلی و گسترش خدمات آموزش و پررش برای عشایر از مهمترین برنامه های شورای عشایر استان اصفهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نخستین جلسه شورای عشایر استان در سال جاری گفت: نقش و جایگاه مدیریت جهادی در ایجاد امکانات و خدمات زیربنایی در مناطق عشایری از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول یاحی اظهار داشت: عشایر خودشان ذخایر غنی فرهنگی کشور هستند و باید پاکی، صداقت، صفا و پشتکار آنها حفظ شود.
وی افزود: صداقت و صلابت عشایر موجب برکت در جامعه شده و باید این صداقت از سوی مسئولان ابتدا درک و بعد حفظ شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به نقش بارز عشایر در دفاع مقدس، ‌ اذعان داشت: توجه به سبک زندگی عشایر بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین توجه به مبحثاشتغال و افزایش توان اقتصادی عشایر باید محور فعالیت ها قرار گیرد.
یاحی توسعه فعالیت های عشایر، توسعه تولیدات، ایجاد فرصت های شغلی و مسائل آموزشی بویژه استفاده از خدمات آموزش و پررش توسط عشایر را به عنوان برنامه های کاری این شورا برشمرد.
وی ادامه داد: عشایر نیز مانند دیگر شهروندان کشور دارای مشکلاتی هستند که به لحاظ نوع زندگی آنان، این مشکلات بیشتر بروز و ظهور نموده و باید برای رفع آن با همت عالی، مدیریت جهادی و عزم ملی تلاش کرد.
معاون استاندار اصفهان تأکید کرد: برای حفظ یکدستی و منحصربه‌فرد بودن نوع زندگی عشایر، باید این نحوه از زندگی حفظ و از ایجاد مانع سرراه زندگی آنها خودداری شود تا عشایر به زندگی شهری تمایل پیدا نکنند.
وی خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برای گردشگران خارجی جهت بازدید از مناطق عشایری اصفهان جاذبه ایجاد شود تا این موضوع علاوه بر نشن دادن فرهنگ بومی عشایر، ‌ موجب درآمدزایی برای این افراد شود.
در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز آموزش، ‌بهداشت و گسترش راه های ارتباطی را لازمه پیشرفت زندگی عشایر عنوان کرد و افزود: در دنیا به این شاخص ها توجه شده و ما نیز باید تلاش نماییم تا عشایر استان به سطح مطلوب شاخص های مورد نظر برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز