خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه لنجان تاکید کرد:

برای حل مشکل آلودگی صنایع در استان اصفهان، تعطیلی کارخانه‌ها کارساز نیست

کد خبر : ۱۶۶۸۲۲

سازمان حفاظت محیط زیست می تواند به جای تعطیلی کارخانه ها، با تشکیل یک واحد تحقیق و توسعه برای شناسایی روش های کاهش آلودگی در صنعت، به واحدهای تولیدی کمک کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه لنجان گفت: شهرستان لنجان به دلیل استقرار صنایع مهمی مانند فولاد، ذوب آهن و صنایع نظامی و همجواری با استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان نقش مهمی در اقتصاد استان اصفهان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مهدی هراتیان فر افزود: با وجود این اهمیت، به دلیل همجواری صنایع شهرستان با رودخانه زاینده رود و منطقه باغ بهادران، حساسیت بیشتری در مورد مسایل زیست محیطی نسبت به سایر شهرستان‌ها در لنجان اعمال می‌شود.
وی اظهار داشت: صنایع شهرستان بیشترین تلاش خود را برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی منطقه کرده‌اند اما در صنعت و مباحثزیست محیطی نوپا و از فناوری روز دنیا عقب هستیم و نسبت به کشورهای پیشرفته، هم از نظر فنی و هم از لحاظ سرمایه گذاری در سطح پایین تری قرار داریم.
وی تصریح کرد: شرکت‌های قوی در این زمینه باید در کشور فعال شوند و استاندارد‌هایمان را در حد کشورهای اروپایی ارتقا دهیم؛ استانداردسازی باعثاستفاده بهینه از امکانات و ایجاد اشتغال هم می‌شود.
هراتیان فر با بیان اینکه برای رفع آلودگی در بخش صنعت اقدامات زیادی می‌توان انجام داد، بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست باید به جای تعطیلی کارخانه‌ها، با تشکیل یک واحد تحقیق و توسعه به منظور شناسایی روش‌های کاهش آلودگی در صنعت، به واحدهای تولیدی کمک کند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه لنجان نقدینگی را از بزرگ‌ترین مشکلات صنعتگران منطقه دانست و افزود: در این شرایط بهره بانکی بالا هم مشکل دیگری است که امکان رقابت با دنیا را از صنعتگران ما می‌گیرد؛ چراکه رقیبان در دنیا با بهره‌هایی مانند ۴ درصد کار می‌کنند.
هراتیان فر همچنین ورود نکردن ماشین آلات در اثر تحریم‌ها و نیز نبود سرمایه لازم را دو عامل موثر بر به روز نبودن دستگاه‌های تولیدی منطقه لنجان دانست.
وی تاکید کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در لنجان بالاست، چراکه نیروهای انسانی صنایع در لنجان بیشتر متخصص هستند و از شهرهای مختلف انتخاب می‌شوند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه لنجان خاطرنشان کرد: صنایع در لنجان کمتر مشکل کمبود آب داشته‌اند اما اگر وضعیت رودخانه به همین منوال پیش برود، واحدهای این منطقه هم مشکل آب پیدا می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز