خبرگزاری کار ایران

درجلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان مطرح شد:

۶ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی اصفهان اضافه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۸۴

با اجرای طرح راه‌آهن اصفهان به خوزستان و عبور آن از شهرستان فریدونشهر سالانه میلیونها تن بار از این ریل گذر خواهد کرد و امکان استفاده مجتمع ذوب‌آهن اصفهان از معادن غنی آهن در این مناطق فراهم خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان از جمله کمربندی آران و بیدگل، ۳۵ کیلومتر باند دوم موته به گلپایگان، باند دوم خمین به گلپایگان، ۴۴ کیلومتر کمربندی خمینی‌شهر و ۳۰ کیلومتر جاده اصفهان به شهرکرد آسفالت شده است گفت: طرح روکش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در سال ۹۳ اجرا خواهد شد و برای این منظور ۲ هزار تن قیر تخصیص پیدا کرده که در اختیار شرکت ساخت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محمود محمودزاده افزود: امسال راه‌های زیرسازی شده پشتکوه اول و دوم و همچنین مسیر دوبانده اوزنبلاغ به فریدونشهر آسفالت و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خواستار توجه مسئولین شهرستان خصوصاً فرماندار برای تخصیص اعتبارات قابل ملاحظه در بخش راه در اعتبارات تملک دارائی‌ها و ۲ درصد نفت و گاز شد و اظهار داشت: مدیریت و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان برای بالا بردن کیفی و کمی راه‌های استان، مدیریتی جهادی است که امید است با همکاری و مساعدت شهروندان، مسئولین و نمایندگان در خانه ملت این هدف مهم و بلند تحقق پیدا کند.

رئیس شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان، ایمن‌سازی راه‌های سطح استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: در زمینه مدیریت حمل و نقل یکی از راهکارهای موفقیت استان، تدوین طرح‌های جدید و ابتکاری است. وی از ورود ۶ هواپیمای جدید در ناوگان هوایی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این ۶ فروند هواپیما در سال‌های گذشته خریداری شده است.

محمودزاده حاطر نشان کرد: استان اصفهان دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله گردشگری، صنعت طلا و صنایع‌دستی مختلف است که می‌بایست با ابداع و نوآوری طرح‌های جدید مانند ایجاد بندرخشک در استان بر روی این قابلیت‌ها تلاش نمود و باعثپیشرفت استان در تمام ابعاد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه تهلگی به باغ ناظر چادگان به طول ۵ کیلومتر که زیرسازی هم شده گفت: با آسفالت این مسیر حدود ۶۰ کیلومتر مسافت به شهرکرد و بالعکس، کوتاه خواهد شد.

اسفنانی با اشاره به احداثطرح راه‌آهن اصفهان به خوزستان اذعان داشت: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده اگر این راه‌آهن از شهرستان فریدونشهر عبور کند حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی اصفهان به خوزستان صرفه‌جویی و سالانه میلیون‌ها تن بار از این ریل گذر خواهد کرد و با وجود معادن غنی آهن با ایجاد این ریل امکان استفاده مجتمع ذوب‌آهن اصفهان از این معادن نزدیک و مقرون به صرفه فراهم خواهد شد.

گفتنی است جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان اصفهان با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، هوا‌شناسی، فرودگاه، راه آهن، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و شرکت ساخت در فریدونشهر اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز