خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی بزرگترین سامانه پایش فشار آب کشور در شهر اصفهان

کد خبر : ۱۶۵۵۲۹

فاز اول بزرگترین سامانه متمرکز پایش فشار خطوط شبکه توزیع آب تا پایان اردیبهشت ماه جاری دراصفهان به صورت آزمایشی راه اندازی میشود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از راه اندازی فاز اول بزرگ‌ترین سامانه متمرکز پایش فشار خطوط شبکه توزیع آب شهری در کشور خبر داد و افزود: فاز اول بزرگ‌ترین سامانه متمرکز پایش فشار خطوط شبکه توزیع آب تا پایان اردیبهشت ماه جاری در کلان شهر اصفهان به صورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا قبادیان گفت: این طرح که در راستای طرح هوشمند سازی شبکه توزیع آب انجام می‌شود، شامل تجهیز و راه اندازی بیش از ۱۳۰ ایستگاه فشار سنجی آنلاین در نقاط حساس شبکه توزیع آب شهر اصفهان می‌باشد. قبادیان با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی این سامانه شامل انتخاب بستر ارتباطی، انتخاب تجهیزات، نحوه اجرا و ملحقات و ملزومات در شرکت آبفا اصفهان انجام شده اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان این پروژه از نظر نوع و نحوه اجرا به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرایی گردیده است.

معاون بهره برداری آبفای استان اصفهان افزود: جهت این امر مکانهای نصب تابلو روسطحی در داخل املاک اداری، آموزشی و خدماتی در اختیارگرفته شده و تابلوهایی که شامل فشارسنج و دیتالاگر ذخیره و ارسال کننده اطلاعات در محل پیش بینی شده می‌باشد نصب و راه اندازی شده است.

قبادیان؛ به چگونگی انتقال سیستم اندازه گیری و ارسال اطلاعات این سامانه پرداخت و عنوان کرد: انتقال سیستم اندازه گیری و ارسال اطلاعات به سطح زمین با انشعاب گیری از شبکه توزیع و وارد کردن این انشعاب به داخل تابلو‌ها می‌باشد که این امر مزیت و ابتکاری است که با اجرای این سامانه اطلاعات را با سرعت و امنیت بسیار بیشتر و با هزینه کمتری نسبت به روش معمول قبلی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قبل از راه اندازی سامانه پایش فشار آب سامانه((نجما)) به عنوان بستر GIS نمایش اطلاعات تاسیسات آب و فاضلاب طراحی و راه اندازی شده بود گفت: سامانه نجما وظیفه نمایش اطلاعات فشارسنجی انجام شده را عهده دار می‌باشد. به این ترتیب فشار نقاط مختلف کلان شهر اصفهان در ساعات مختلف شبانه روز علاوه بر ثبت و ذخیره سازی، در سامانه نجما قابل نمایش خواهد بود. معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت: مقرر گردید در فازهای بعدی این سامانه در تمام شهرهای استان توسعه یابد و مزیت این توسعه متمرکز بودن نتایج در یک سامانه واحد در بستر GIS می‌باشد.

قبادیان هدف از اجرای این پروژه را در اختیار داشتن اطلاعات فشار شبکه توزیع آب دانست و تصریح کرد: اجرا و راه اندازی این سامانه کمک شایانی به مدیریت بهینه توزیع آب، تعدیل فشار نقاط ناهمگون و کاهش مصرف و کم شدن هدررفت واقعی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز