خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فرهنگی اداره اوقاف اصفهان:

روحیه جهادی با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۰۰

برای ایجاد قطب فرهنگی در امامزادگان باید روحیه جهادی و عزم ملی داشته باشیم که در صورت ایجاد این عزم می توان این بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه حوزه بقاع متبرکه هر استان و کشور سنگرهای فرهنگی تشییع هستند، اظهار داشت: پایگاه ترویج فرهنگ تشییع و اسلام باید با محوریت بقاع متبرکه صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن امیری؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند ادامه داد: یقینا برای ایجاد قطب فرهنگی در امامزادگان باید روحیه جهادی و عزم ملی داشته باشیم که در صورت ایجاد این عزم می‌توان این بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این نکته که مدیران بقاع، مدیران هیئت امنا و امامزادگان در سطح امامزادگان شهرستان‌ها، استان و کشور باید نگاه‌شان به این باشد که این مکان‌ها سنگرهای مهم تشییع هستند، اظهار داشت: وقتی بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم، در مردم محله، منطقه و هرجایی که با این مراکز در ارتباط باشند روحیه جهادی ایجاد خواهد شد.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف ادامه داد: مردم ما جزو کسانی هستند که فرزندان پیغمبر(ص) را در آغوش گرفتند که نوع پراکندگی بقاع متبرکه و امامزادگان در کشور گواهی روشن بر این موضوع است.

امیری با بیان اینکه مردم در حد وسع برای هر امامزاده قبر و گنبدی در نظر گرفتند، افزود: امروز باید با عزم ملی که مردم برای اداره کردن بقاع متبرکه دارند، این مکان‌ها را توسعه دهند.

وی با بیان این نکته که اوقاف نقش برنامه ریزی، نظارت و فرهنگ سازی و حفظ بقاع متبرکه را برعهده دارد و عزم ملی و روحیه جهادی می‌تواند بقاع متبرکه را توسعه دهد، ابراز امیدواری کرد در سال ۹۳ با روحیه جهادی و عزم ملی شاهد توسعه بقاع متبرکه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز