خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره گاز جنوب اصفهان:

ساختمان های غیر استاندارد عامل هدر رفت بخش زیادی از انرژی گاز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۱۱

ساختمان سازی بر اساس روش های استاندارد جهانی از هدر رفت بخش زیادی از انرژی گاز در ساختمانها جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اداره گاز جنوب اصفهان(منطقه۳) گفت: ساختمان سازی بر اساس روش‌های استاندارد جهانی ازجمله دو جداره بودن پنجره‌ها، بکارگیری مصالح مناسب، نحوه چیدمان اتاق‌ها، درب و پنجره‌ها و وسایل گرمایش و سرمایش و… امروزه در مصرف بهینه انرژی بسیار ضروری بوده و این موضوع در کشورهای توسعه یافته در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ عابدی فرد با اشاره به اینکه ایران ۱۵ درصد کل ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد و از این نظر در رتبه نخست قرار گرفته بیان داشت: متاسفانه با مصرف روزانه ۷۶۰ میلیون متر مکعب گاز سومین کشور مصرف کننده گاز دنیا هستیم.

رئیس اداره گاز جنوب اصفهان تصریح کرد: مصرف بهینه انرژی و تحقق فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند برنامه ریزی اصولی و دقت در همه زمینه هاست.

عابدی فرد افزود: دولت باید توجه بیشتری بر اصول استاندارد داشته باشد که رعایت این اصول قبل از اجرای هر پروژه‌ای قطعاً در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه نوع زندگی انسان‌ها تحت تاثیر تکنولوژی حتی نسبت به یک دهه گذشته نیز تغییرکرده، نوع تقاضا و تامین آن‌ها دستخوش تغییرشده، لذا تولیدکنندگان و شرکت‌های خدمات رسان باید به این نکات توجه کنند.

عابدی فرد اذعان داشت: پرت انرژی را می‌توان با توجه به کوچک‌ترین و جزئی‌ترین موارد تولید و مصرف به حداقل رساند، متاسفانه هنوز ۶۰ درصد مردم از وسایل سرمازا وگرمازایی استفاده می‌کنند که ۴۰ درصد پرت انرژی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز